معاون كانون مداحان مازندران:

بیمه مداحان در مازندران پیگیری می‌شود

فارس , 15 فروردين 1389 ساعت 10:48

ایران‌زمین: معاون كانون مداحان مازندران در نشست نشست كانون مداحان استان مازندران گفت: بیمه مداحان در مازندران پیگیری می‌شود.


احمد سروری دیروز در نشست كانون مداحان استان مازندران كه به ریاست استاندار مازندران برگزار شد، با تاكید بر اینكه این كانون بر اساس دغدغه مقام معظم رهبری تشكیل شده است، اظهار داشت: آموزش‌های كوتاه مدت و دراز مدت در طول چند سال گذشته برای مداحان برگزار شده است.

معاون كانون مداحان مازندران با اعلام پیگیری بیمه مداحان از سوی این كانون بیان داشت: مداحان از اقشار تاثیرگذار جامعه هستند.

وی خواستار اختصاص اعتبارات فرهنگی از محل درآمد شهرداری‌ها برای كانون مداحان شد و افزود: تاسیس كتابخانه نیز مورد درخواست كانون مداحان مازندران است.

سروری از صدا و سیما و حج و زیارت به عنوان سازمان‌های تشویقی كار مداحان نام برد و اضافه كرد: اختصاص سالانه یك اتوبوس ۴۰ نفره برای سفر مداحان به عتبات عالیات مورد درخواست كانون مداحان است.

معاون كانون مداحان مازندران از مسئولان خواست تا در كنار توجه به مداحان امروزی پیشكسوتان مداح و پیرغلامان را نیز دریابند.

وی از برگزاری یادواره شهدای مداح برای نخستین بار در مازندران خبر داد.

مدیركل تبلیغات اسلامی مازندران نیز گفت: مازندران هزار و ۷۶۱ مداح سازمان یافته دارد.

حجت‌الاسلام ناصر شكریان اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۶۱۵ مداح برادر و ۱۴۶ مداح را بانوان تشكیل می‌دهند.

وی از برگزاری دومین كنگره شعر عاشورایی در استان مازندران خبر داد و تصریح كرد: سامان‌دهی مداحان از اولویت‌های اداره كل تبلیغات اسلامی مازندران است.

استاندار مازندران نیز در این نشست از مداحان به عنوان ظرفیت فرهنگی ارزشمند نام برد و ابراز داشت: نگاه الهی به مداحی نگاهی است كه در مسیر ستایش خداوند قرار می‌گیرد.

سید علی‌اكبر طاهایی با تاكید بر اینكه مدح الهی ادبیات قرآنی و اسلام ناب را شامل می‌شود از ترویج دین و مصائب اهل بیت به عنوان جانمایه كلام مداحی یاد كرد.

وی با اشاره به اینكه برجستگی اهل بیت معارف آل‌الله است، اضافه كرد: بسیاری از نیازهای اجتماعی در قالب آموزه‌های مداحان بیان می‌شود.

استاندار مازندران درباره اختصاص اعتبارات فرهنگی شهرداری‌ها به كانون مداحان یادآور شد: در این زمینه باید با حوزه معاونت عمرانی، اداره كل امور شهری و شوراها رایزنی شود.


کد مطلب: 12500

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12500/بیمه-مداحان-مازندران-پیگیری-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir