گردشگری مذهبی با محوریت حوزه‌های علمیه در قم تقویت می‌شود

خبرگزاری ايرنا , 16 فروردين 1389 ساعت 13:42

ایران‌زمین: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: هدف راهبردی ما تقویت گردشگری مذهبی با محوریت حوزه‌های علمیه و مراجع عظام است.


علیرضا ارجمندی  رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: شهرهای مذهبی مانند قم با دارا بودن غنای فرهنگی و پیشینه غنی خود می‌توانند پیشتاز در جهت هدایت توریسم فرهنگی در دنیا باشند.

وی یادآور شد: دراین راستا تلاش داریم همایش بین‌المللی گردشگری مذهبی و توریسم مذهبی را امسال برگزار نماییم.

وی گفت: استان قم به دلیل بودن قطب فرهنگی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند به عنوان یک الگو در خصوص گردشگری فرهنگی و اسلامی تبدیل شود.

ارجمندی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بسترهای مناسب باید این کارعملی شود تا قطب گردشگری مذهبی استان قم مدیریت شود.

وی تصریح کرد: اعتماد سازی و طراحی بسته‌های گردشگری مناسب و آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از مهمترین اولویت‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات فرهنگی در جذب گردشگران گفت: با توجه به پتانسیل‌های مذهبی در عراق ما می‌توانیم مسیرهای گردشگری مذهبی و پکیج‌های سفر مذهبی را طراحی و عرضه کنیم تا علاقه‌مندان به گردشگری مذهبی بتوانند به صورت پکیج‌های کامل سفر خود را به ایران و عراق و احیانا عربستان و سوریه انجام دهند.

ارجمندی اظهار داشت: طبق برآوردی که در آن کشور شده بیش از۱۵۰ هزار نفر داوطلب این پکیج مذهبی هشت روزه به قم و مشهد هستند.

رییس سازمان میراث فرهنگی قم اضافه کرد: به منظور ادامه یافتن این امر باید خدمات‌دهی مناسبی صورت گیرد تا آنان به صورت چهره به چهره مبلغ فرهنگ و مذهب ما در کشورشان باشند.

وی گفت: مهمترین عامل تقویت توریسم این است که جو روانی علیه ایران را شکسته و اعتماد سازی کنیم تا دیگران نیز ترغیب به آمدن به این کشور و شهرهای مذهبی قم و مشهد شوند.

ارجمندی همچنین گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته در اردیبهشت ماه سال جدید نیز احتمالا نخستین گروه از شیعیان آلمان نیز به منظور گردشگری مذهبی به قم می‌آیند.

وی یاد آور شد: این گروه‌ها مهمترین مخاطبان ما در دنیا هستند که اگر سازماندهی شوند بهترین اقدام در خصوص جذب گردشگران صورت گرفته است.

وی افزود: این گروه‌ها فرهیختگانی هستند که می‌توانند از دستاوردهای معرفتی تشیع استفاده نمایند.

رییس سازمان میراث فرهنگی قم در بخش دیگری از سخنان خود راجع به منطقه نمونه گردشگری جمکران نیز گفت: برای ایجاد منطقه نمونه گردشگری-فرهنگی جمکران که مصوبه هیات دولت را دارد با شهرداری و استانداری مذاکره و موانع تا حد زیادی بر طرف شده است.

وی اضافه کرد: در این منطقه محل‌های اقامتی و پذیرایی، محل هایی برای تبادل فرهنگ مانند ورک‌شاپ‌ها، تریبون‌های آزاد و سمینارهای آموزشی انجام می‌شود که از سوی بخش خصوصی برای تجهیز آن جا اعلام آمادگی شده است.

ارجمندی گفت: من فکر می کنم این منطقه بتواند بهترین منطقه برای آشنایی فرهیختگان برای شناخت فرهنگ مهدوی و فرهنگی باشد.


کد مطلب: 12525

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12525/گردشگری-مذهبی-محوریت-حوزه-های-علمیه-قم-تقویت-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir