تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۳
۰
کد مطلب : ۱۲۵۳۱

پروژه «شماس شامی» وارد مرحله پیش تولید می‌شود

پروژه «شماس شامی» وارد مرحله پیش تولید می‌شود
فیلمنامه پروژه تاریخی «شماس شامی» نوشته محمد بیرانوند، به تازگی در مرکز سیمافیلم تصویب شده و در انتظار دریافت کد تولید است.

داستان این فیلم از مرگ معاویه آغاز می‌شود و در میان حوادث کربلا به پایان می‌رسد. کاراکتر محوری آن، شخصیتی به نام جالوث است که سفیر روم در شام بوده و از دید او به واقعه کربلا پرداخته می‌شود.

محمود فلاح، تهیه‌کننده پروژه درباره این کار تلویزیونی تاریخی گفت:‌«با توجه به صحبت‌هایی که انجام شده، به احتمال فراوان علی شاه‌حاتمی کارگردان آن خواهد بود.»

او افزود:‌ «هنوز برای انتخاب لوکیشن‌ها تصمیمی گرفته نشده، اما ممکن است احمدآباد مستوفی، شهرک سینمایی، جنوب کشور و منطقه‌های پیرامون شهر شاهرود برای فیلمبرداری در نظر گرفته شوند.»

فلاح توضیح داد:«دو تله فیلم به نام‌های «صبح روز بعد» که کارگردانی آن را فریبرز صالح بر عهده خواهد داشت و «درة الصدف» که هنوز کارگردانی برای آن انتخاب نشده است، در اولویت‌های بعدی قراردارند که پیش‌بینی می‌شود همه آن‌ها به ویژه «شماس شامی» و «صبح روز بعد» در مقایسه با آثار معمول تولیدی در سیمافیلم، از نظر هزینه‌های تولیدی و مدت زمان فیلمبرداری، پرکارتر باشند.»

به گزارش سیمافیلم، تله‌فیلم «شماس شامی» از جمله تولیدات امسال گروه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که در «ضحی فیلم» تهیه خواهد شد.

محمود فلاح پیش از این مجموعه «مختارنامه» را برای مرکز سیمافیلم تهیه کرده که هم اکنون در مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما