تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۲۵۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

صحنه عاشورا، محصول هنرمندی امام حسین(ع) و یارانش است

صحنه عاشورا، محصول هنرمندی امام حسین(ع) و یارانش است
 به گزارش خیمه، محمد حسين صفار هرندي در همايش تصوير عاشورا با اشاره به اينکه عاشورا واقعه اي است که با گذر زمان نه تنها کهنه نشده، بلکه بر جاذبه هاي آن افزوده شده است، افزود: هنرمندان بايد در خلق آثار هنري خود به حضرت سيدالشهدا (ع) تأسي کنند.

وي با بيان اينکه اگر شاخص ها و عناصر آن هنرمندي بزرگ را بشناسيم مي توانيم تکليف هنرمند امروز را معلوم و آثار ماندگاري خلق کنيم، گفت: معامله با خدا ولا غير، اعتقاد و پايبندي جدي و پاکبازي، از شاخص هايي بود که حضرت امام حسين (ع) را تبديل به شخصيتي کرد که پس از گذشت قرن ها، مردم با شنيدن نام او شروع به دلدادگي و گريستن براي آن حضرت مي کنند.
 
  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر چه هنرمند به اين عناصر نزديکتر شود، رمز ماندگاري او بيشتر مي شود، اگرچه ممکن است شکل کار متفاوت باشد. 

صفار هرندي با بيان اينکه هنرمندان واقعي کساني هستند که بتوانند اين شاخص ها و رموز را در زندگي روزمره خود بيابند، افزود، براي ملت خود کار کردن، براي عقيده استوار جانفشاني کردن و براي پاک کردن اوهام از ذهن قضاوت کنندگان درباره يک ملت کوشيدن، عواملي است که مي تواند يک هنرمند را براي دوره هاي طولاني در اذهان زنده نگاه دارد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تقدير از برگزارکنندگان همايش تصوير عاشورا، اظهار اميدواري کرد که با برپايي چنين برنامه هايي، مقدمات ايجاد يک «ژانر عاشورايي» در سينماي کشور فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما