مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي:

برگزاری ایین های عاشورایی رونق مجدد هنرهای صحنه ای می باشد

خبرگزاری ايرنا , 4 بهمن 1386 ساعت 20:02

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان استان آذربايجان شرقي گفت: برگزاري چهارمين همايش آيين‌هاي عاشورايي در تبريز به عنوان فرصتي ذي قيمت براي جامعه هنري استان و مردم براي آشنايي با هنرهاي نمايشي آييني و عاشورايي و رونق مجدد هنرهاي صحنه‌اي می باشد.


به گزارش خیمه، احمد احمدي‌منش روز پنجشنبه در چهارمين روز از برگزاري اين همايش گفت: تبريز و آذربايجان خاستگاه اصلي تشيع محسوب مي‌شود و در همين رابطه جامعه هنري استان از پيشنهاد برگزاري همايش مزبور از سوي مركز هنرهاي نمايشي كشور در اين شهر استقبال شايان به عمل آورده است.

وي افزود: ارزيابي نهايي از ميزان استقبال مردم از نحوه حضور مردمي در سالن‌هاي اختصاص يافته براي اجراي نمايش‌هاي آييني در تبريز در برگزاري پنجمين دوره آيين‌هاي عاشورايي در آن تعيين‌كننده خواهد بود.

احمدي منش يادآور شد: با برگزاري چهارمين همايش آيين‌هاي عاشورايي در تبريز ضمن فعال شدن هنرمندان تئاتر استان، درراستاي تمركززدايي جشنواره‌ها و همايش‌هاي فرهنگي و هنري از تهران گامي عملي برداشته شده است. 

وی گفت: توزيع برنامه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در استان‌هاي مختلف كشور مي‌تواند در خدمت وحدت و انسجام ملي كشور قرار گيرد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي انتخاب زمان برگزاري اين همايش را نيز كه همزمان با آيين‌هاي عزاداري محرم صورت گرفت اقدامي در جهت تبيين اهداف قيام حضرت اباعبدالله‌الحسين (ع) عنوان كرد.

در چهارمين همايش آيين‌هاي عاشورايي ‪ ۱۴‬گروه هنري نمايشي از سراسر كشور ‪ ۱۴‬اثر مربوط به وقايع بزرگ عاشورا را در چهار سالن شهر تبريز به روي صحنه مي‌برند.

بخش خياباني اين همايش همچون سه دوره پيشين آن در تهران در حال برگزاري است.

آيين پاياني اين همايش روز جمعه در تالار استاد اقبال آذر تبريز با حضور مقامات فرهنگي و شخصيت‌هاي هنري كشور و استان آذربايجان شرقي برگزار مي‌شود.


کد مطلب: 1257

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1257/برگزاری-ایین-های-عاشورایی-رونق-مجدد-هنرهای-صحنه-می-باشد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir