اعزام زایران به سامرا به تعویق افتاد

21 فروردين 1389 ساعت 11:35

به گفته معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، شرایط عراق و پایین بودن ضریب امنیتی، سفر زایران ایرانی به سامرا را مجددا به تعویق انداخت.


جامعه- کوهستانی: زیارت حرمین شریفین سامرا در سفر زایران ایرانی به عتبات عالیات عراق که پس از وقفه‌ای چند ماهه قرار بود از امروز برقرار شود به دلیل برخی مسایل امنیتی به تعویق افتاد.

«حسین اکبری» معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، در این باره به ایرنا گفت: شرایط عراق و پایین بودن ضریب امنیتی، انجام این امر را برای چند روز به تعویق انداخته است.

این مقام سازمان حج و زیارت بدون اشاره به زمان دقیق آغاز حضور زایران ایرانی در سامرا، افزود: با برطرف شدن برخی مشکلات و انجام هماهنگی‌های لازم، طی روزهای آتی زمینه سفر زایران به سامرا فراهم می‌شود.

بروز مشكلات امنیتی در عراق موجب شد كه حضور زائران ایرانی در سامرا از اواخر پاییز سال گذشته از جدول سفر به عتبات عالیات حذف شود و همین امر باعث بروز نارضایتی‌هایی برای زایران عتبات عالیات شد.

این در حالیست که زایران انفرادی در حرم امام حسین‌(ع) برای سفر به سامرا ثبت نام می‌کنند و با راهنماهای عراقی عازم این شهر زیارتی می‌شوند.

یک روحانی کاروان عتبات عالیات در این باره گفت: «امنیت در سامرا خیلی پایین نیست و دلیل اینکه سازمان حج و زیارت در اعزام زایر به سامرا سخت گیری می‌کند؛ این است که بتواند حکومت عراق را مجاب به فراهم کردن شرایطی امن برای سفر زایران ایرانی به سامرا بکند.»

روزانه سه هزار زائر ایرانی از طریق مرزهای زمینی به عتبات عالیات عراق اعزام می‌شوند.


کد مطلب: 12576

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12576/اعزام-زایران-سامرا-تعویق-افتاد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir