گزارش شبكه تلویزیونی الجزیره از حرم امام رضا (ع)

22 فروردين 1389 ساعت 10:57

شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی از شهر مشهد، به اهمیت زیارتی سیاحتی این شهر اشاره کرد.


رسانه: شبكه تلویزیونی الجزیره در گزارشی از شهر مشهد مقدس، با اشاره به اهمیت سیاحتی و زیارتی این شهر نزد مردم ایران، مرقد امام هشتم شیعیان را به عنوان بنایی تاریخی و اثری متمایز در جهان اسلام دانست.

شبكه الجزیره در گزارشی از شهر مقدس مشهد با اشاره به اینكه قرار گرفتن مرقد امام رضا(ع) در این شهر موجب تبدیل آن به قطب سیاحتی در ایران شده، تاكید كرد: مرقد امام هشتم شیعیان كه با معماری زیبا و مهندسی متمایز و سنگ‌های گران قیمت فیروزه زینت شده است، نمونه‌ای از معماری اسلامی است كه به عنوان اثری دینی و بنایی تاریخی مطرح شده است.

این شبكه با اشاره به اینكه امام هشتم شیعیان در ۱۱۰۰ سال پیش به استان خراسان مهاجرت كردند، تاكید كرد: مرقد امام رضا(ع) در مشهد، نقش اساسی را در توسعه صنعت توریسم در مشهد داشته است.

خبرنگار الجزیره در مشهد مقدس با اشاره به معماری ممتاز مرقد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تاکید كرد: مهندسی منحصر به فرد این شهر باعث شده حتی این بنا از ساختمان‌های اصفهان نیز متمایز باشد.

الجزیره با اشاره به اینكه استان خراسان در ایران مركز معادن فیروزه است، تاكید كرد: حجم زیادی از نماهای مرقد رضوی با فیروزه آذین شده است.

این شبكه با اشاره به موزه‌ها و كتابخانه‌های وابسته به حرم امام هشتم شیعیان، موزه سكه‌های این مجموعه را در نوع خود بی‌نظیر دانست؛ به طوری كه در این موزه حتی سكه‌هایی از عصر عباسی وجود دارد.

خبرنگار الجزیره با تاكید بر اینكه مردم مشهد، بزرگی این شهر را از لطف حضور امام رضا (ع) می‌دانند، گفت:امروز مشهد بیش از ۵ میلیون زائر و توریست را جذب خود كرده است.

الجزیره با اشاره به بزرگی شهر مشهد و شلوغی خیابان‌های این شهر تاكید كرد: در ایام نوروز این شهر شلوغ‌ترین روزهای خود را می‌گذراند.

الجزیره وضع تجاری این شهر را خوب توصیف كرد و افزود: علاوه بر این مشهد، دارای صنایع دستی است كه در اغلب مناطق ان به فروش می‌رسد.


کد مطلب: 12587

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12587/گزارش-شبكه-تلویزیونی-الجزیره-حرم-امام-رضا-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir