نمايش نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای با مضامين مذهبی، حماسی و ملی

22 فروردين 1389 ساعت 13:53

موزه هنرهای معاصر تهران تا نيمه ارديبهشت‌ماه همه روزه به جز ايام تعطيل از ساعت ۱۰صبح تا ۷ بعدازظهر ميزبان نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و نقاشی پشت شيشه با موضوع‌های مذهبی، حماسی و ملی، خواهد بود.


هنر: موزه هنرهای معاصر تهران تا نيمه ارديبهشت‌ماه همه روزه به جز ايام تعطيل از ساعت ۱۰صبح تا  ۷ بعدازظهر ميزبان نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و نقاشی پشت شيشه با موضوع‌های مذهبی، حماسی و ملی، خواهد بود.

مركز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمايت موسسه توسعه هنرهای تجسمی، موزه هنرهای زيبای سعدآباد، بنياد آفرينش‌های هنری نياوران، پژوهشكده ميراث فرهنگی و مجموعه‌داران دولتی و خصوصی، نمايشگاه مروری بر آثار نقاشی قهوه‌خانه و نقاشی پشت شيشه را با عنوان «خيالی نگاران» با ارائه بيش از ۲۶۰ اثر از دوران گذشته اين هنر تا هنرمندان معاصر، از روز ۲۳ اسفند‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح و تا ۱۵ ارديبهشت‌ماه برقرار است كه به دليل استقبال و اهميت اين نمايشگاه ساعت بازديد همه روزه تا ساعت ۷ بعدازظهر است.

نقاشی قهوه‌خانه پديده‌ای نوظهور در تاريخ نقاشی اين ديار بود، كه همراه حفظ تمامی ارزش‌های هنر: موزه هنرهای معاصر تهران تا نيمه ارديبهشت‌ماه همه روزه به جز ايام تعطيل از ساعت 10صبح تا  ۷ بعدازظهر ميزبان نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و نقاشی پشت شيشه با موضوع‌های مذهبی، حماسی و ملی، خواهد بود.منطقی هنر مذهبی و سنتی ايران، به ضرورت نياز و خواست مردم، و به پاس احترام به باورهای مردم بوجود آمد.

در همين راستا در اين نمايشگاه آثاری از بزرگان نقاشی قهوه‌خانه از جمله زنده يادان محمد مدبر،‌ قوللر آقاسی، ‌عباس بلوكی‌فر، ‌حسين همدانی، ‌محمد حميدی، ‌احمد خليلی‌فر و هنرمندان معاصر استادان محمد فراهانی، علی اكبر لرنی و منصور وفايی به همراه آثار قديمی از هنرمندان ناشناس نقاشی پشت شيشه به نمايش درآمده است.

در اين نمايشگاه ۱۷۴ اثر نقاشی قهوه‌خانه با موضوعات مذهبی، ملی و حماسی، ۱۱ پرده بزرگ نقالی و ۷۵ قطعه نقاشی پشت‌شيشه در ابعاد مختلف ارائه شده است.

علاقه‌مندان در خصوص بازديد از اين نمايشگاه می‌توانند همه روزه به جز ايام تعطيل از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر به موزه هنرهای معاصرتهران واقع در خيابان كارگر شمالی مراجعه و يا جهت اطلاعات بيشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل كنند.


کد مطلب: 12596

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12596/نمايش-نقاشی-های-قهوه-خانه-ای-مضامين-مذهبی-حماسی-ملی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir