آیت‌الله مقتدایی در دیدار گروه‌های تبلیغی سازمان اوقاف:

تبلیغ دین، احیاء امر اهل‌بیت‌(ع) است

خبرگزاری ايسنا , 24 فروردين 1389 ساعت 12:32

آیت‌الله مقتدایی در دیدار گروه‌های تبلیغی سازمان اوقاف گفت:اعزام مبلغ با نظارت مرکز مدیریت حوزه انجام شود


جامعه: مدیر حوزه‌های علمیه به اعزام، ساماندهی، نظارت و ارزیابی مبلغین، از سوی مراکز و نهادهای مختلف با نظارت مرکز مدیریت حوزه تاکید کرد.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی، در دیدار گروه‌های تبلیغی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: مقام معظم رهبری امسال را با تدبیر حکیمانه سال همت و کار مضاعف نام نهادند و حوزه‌های علمیه و روحانیون باید بیش از دیگران به این امر اهتمام داشته باشند و از دیگران بخواهند که به این شعار جامه عمل بپوشانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مبلغین همان طور که موازین و ارزش‌های اسلامی را به مردم معرفی می‌کنند، باید این شعار را نیز تبلیغ کنند، چون این مسئله از موازین و ارزش‌های اسلامی است.

او افزود: کار مبلغین خدمت بسیار بالایی است و باید با علاقه و نهایت نشاط این کار را ادامه دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: اعزام مبلغین در طول سال، حضور عاشقانه مردم در مجالس اهل‌بیت‌(ع) و بهرمندی آنها از معارف اهل‌بیت‌(ع) بسیار ارزشمند است، زیرا فضای جامعه را عوض می‌کند و صمیمیت و صفا را به همراه دارد.

آیت‌الله مقتدایی تاکید کرد: تبلیغ دین، احیاء امر اهل‌بیت‌(ع) است و خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) برای بانیان آن طلب رحمت می‌کنند.

وی گفت: هر چه مبلغین قوی‌تر و لایق‌تر باشند، احیاء امر اهل‌بیت‌(ع) دقیق‌تر و مناسب‌تر صورت می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار داشت: مبلغین باید با دلسوزی، اخلاص و تلاش وافر در مسیر تبلیغ دین که یکی از بالاترین خدمت‌ها به اسلام است، گام بردارند.

وی افزود: حوزه وظیفه دارد طلابی که پرورش داده را برای تبلیغ اعزام کند، البته لزومی ندارد متصدی اعزام خودش باشد و می‌تواند در این زمینه از سایر نهادها استفاده کند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اعزام مبلغین باید بر اساس نیازهای مناطق مختلف و با مطالعه محل‌های اعزام صورت گیرد تا مبلغین متناسب با توانایی‌ها در بخش‌های مختلف تبلیغ کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه اضافه کرد: نباید با اعزام مبلغ از سوی برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها، مرکز مدیریت حوزه به عنوان متولی امر طلاب و روحانیون از آمار، نحوه اعزام‌ها و شیوه‌های تبلیغ بی‌خبر باشد و در این زمینه نظارت و ارزیابی صورت نگیرد.


کد مطلب: 12619

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12619/تبلیغ-دین-احیاء-امر-اهل-بیت-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir