جايزه ويژه دومين سوگواره پوسترهای عاشورایي به «آنتوان آندون»

6 بهمن 1386 ساعت 13:47

مراسم اختتاميه و اهدای جوايز برگزيدگان دومين سوگواره پوسترهای عاشورايی با حضور دبير جشنواره، اعضای هيأت داوران، جمعی از هنرمندان، مدعوين، خبرنگاران و عكاسان در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.


به گزارش خیمه، دبير این جشنواره گفت: در دومين سوگواره پوسترهای عاشورايی با استقبال چشمگيری مواجه شديم، آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره 2078 اثر از 730 هنرمند بود كه از اين ميان 72 اثر از 64 نفر به نمايشگاه راه يافتند. 

احمد آقاقلی‌زاده افزود: 16نفر نيز از مدعوين نمايشگاه بودند كه با 34 اثر در اين سوگواره شركت كردند و از ميان همه شركت كنندگان با همت هيأت داوران سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم و همچنين ده نفر به عنوان برگزيدگان سوگواره انتخاب شدند كه هدايايی نيز به آنان اهدا خواهد شد.

علی معلم دامغانی نيز ضمن خواندن چند بيت از اشعار خود و سخنرانی مفصلی در رابطه با عاشورا و هنرهای عاشورايی گفت: وقتی سخن از كربلاست، وقتی سخن از حضرت سيدالشهداست و آن ماجرای عظيم در محفل اهل تاريخ، به ناز بايد سخن گفت، در نزد آنهايی كه با خيال امروزی قصه می‌نويسند يعنی رمان می‌نويسند به ناز بايد سخن گفت و در نزد آنهايی كه كلمات را به معنی قرآنی‌اش استفاده می‌كنند جريان از دست ديگری است. 

هیئت داوران این سوگواره متشکل از فرزاد ادیبی، کورش پارسانژاد، سیدحمید شریفی آل‌هاشم، مسعود نجابتی و علی وزیریان آراء خود را به ترتیب زیر اعلام کردند: 
دیپلم افتخار و هفت سکه بهار آزادی به مجید زارع برای پوستر "سلام بر سرهای از بدن جدا شده"، دیپلم افتخار و پنج سکه بهار آزادی به رشید رهنما برای خلق پوستر "عطش، سقاخانه" و دیپلم افتخار و سه سکه بهار آزادی به مهدی تمیزی برای خلق پوستر "کاروان".

در اين مراسم به ده نفر از برگزيدگان لوح تقدير و يك سكه طلا اهدا شد که اسامی انها به شرح زیر می باشد:
«محمدصابر شيخ‌رضايی» طراح پوستر كيست مرا ياری كند؟
«مرتضی آكوچكيان» طراح پوستر دهم محرم
 «احسان مردانی‌سنجانی» طراح پوستر نامه سفيد گمشده
 «هادی معزی» طراح پوستر وين سرو فتاده به هامون حسين توست
 «روح‌الله گيتی‌نژاد» طراح پوستر سرها بريده
«يونس حامدی‌فر» طراح پوستر عاشورا
«محمد ربيعی» طراح پوستر آب
«محمدمهدی خدادادی» طراح پوستر كل يوم عاشورا
 «جلال خصوصی» طراح پوستر عاشورا 
«سميرا عرب‌سلمانی» طراح پوستر عاشورا 

خاطر نشان می شود، هيأت داوران جايزه ويژه خود را به «آنتوان آندون» تنها شركت‌كننده اقليت مذهبی سوگواره اهدا كرد.


کد مطلب: 1262

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1262/جايزه-ويژه-دومين-سوگواره-پوسترهای-عاشورایي-آنتوان-آندون

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir