تولید اثر هنری بر مبنای مطالعه دینی در جشنواره «هدی»

25 فروردين 1389 ساعت 13:55

دومین جشنواره معرفتی-هنری «هدی» به همت معاونت آموزش و پژوهش حوزه هنری و مبتنی بر مطالعه هدفمند برای تولید آثار هنری برگزار می‌شود.


فرهنگ: جشنواره دینی «هدی» برای دو گروه سنی تا ۱۸ سال (دانش‌آموزی) و بالای ۱۸ سال، در رشته‌های نقاشی، پوستر، طرح فیلم (فیلم نامه) شعر و بخش ویژه؛ فیلم کوتاه با موضوع «اصلاح الگوی مصرف» برگزار می‌شود.

این جشنواره اهداف مختلفی را در دو بخش کیفی و کمی دنبال می‌کند.

در بخش کیفی، ارتقای سطح باورهای دینی و اخلاقی هنرمندان جوان با استعداد و آشنایی هر چه بیشتر آنها با معارف و ارزش‌های معنوی، فراهم آمدن زمینه شناخت و درک ارزش‌های بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی برای هنرمندان جوان با استعداد، بهره‌ گرفتن از هنر در ترویج و تبیین مبانی و ارزش‌های اسلامی و فضایل اخلاقی، تولید آثار فاخر جهت تبلیغ تعالیم اسلامی و شناسایی استعدادهای هنری جوانان در عرصه هنر دینی ازجمله اهداف مورد نظر هستند و دربخش کمّی نیز مطالعه حداقل یک عنوان کتاب یا موضوع، از آثار مفید دینی و اعتقادی، توسط هنرمندان جوان در طی سال، تولید حداقل سه اثر هنری برجسته در هر شاخه هنری برگرفته از معارف و گزاره‌های مندرج درمبحث سیر مطالعاتی دنبال می‌شوند.

مهلت ارایه آثار به این جشنواره به دلیل استقبال جوانان تا اردیبهشت سال جاری تمدید شده است.

بنابراین گزارش، موضوع این دوره براساس، ۱۲ داستان از کتاب داستان راستان استاد شهید مطهری و همچنین موضوع بهشت و جهنم در قرآن و روایت با تاکید بر آثار شهید مطهری است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از جزییات فراخوان به نشانی اینترنتی www.bashgahonar.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۱۷۲۲۲۴ تماس بگیرند.


کد مطلب: 12635

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12635/تولید-اثر-هنری-مبنای-مطالعه-دینی-جشنواره-هدی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir