معاون فرهنگی وزیر علوم:

۶۵۰۰ دانشجو امسال به عمره مفرده اعزام می‌شوند

خبرگزاری ايرنا , 28 فروردين 1389 ساعت 11:37

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۶هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور امسال به سفر عمره مفرده اعزام می‌شوند.


جامعه: معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور امسال به سفر معنوی عمره مفرده اعزام می‌شوند گفت:با توجه به فرصت اندک امسال برای اعزام دانشجویان، اعزام عمره دانشجویی از ۱۵ تیر ماه امسال شروع می‌شود و تا ماه مبارک ادامه می‌یابد.

غلامرضا خواجه سروی در گفت و گو با خبر نگاران افزود: ثبت نام برای عمره دانشجویی تا ۳۰ فروردین ماه جاری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سطح کشور ادامه دارد و از ۳۱ فروردین ماه نیز قرعه‌کشی آن در دانشگاه تهران به شکل متمرکز انجام می‌گیرد.

او گفت: دانشجویان دانشگاه‌هایی که امتحاناتشان زودتر تمام شود با اولویت به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

وی با قدردانی از مدیران سازمان حج و زیارت و دفتر بعثه مقام معظم رهبری بخاطر تلاش فراوان برای اعزام دانشجویان به عمره مفرده امسال، گفت: فرصت اندک امسال برای اعزام موجب شد اعزام دانشجویان به میزان سال‌های گذشته در این سفر معنوی نباشد.

معاون وزیر علوم به برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش بار معنوی سفر عمره دانشجویان اشاره و بیان کرد: ضمن ارایه آموزش‌هایی در این زمینه پیش از اعزام، پیشنهاد شده استادانی که صاحب تجربه در این زمینه هستند کاروان‌ها را برای تبادل تجربه و پاسخ به سؤالات دانشجویان همراهی کنند.

وی تاکید کرد: پس از بازگشت عمره گزاران در آبان ماه امسال، دومین دوره جشنواره تولدی نو با محوریت فعالیت‌های هنری برگزار می‌شود و برترین‌های عمره دانشجویی نیز مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی وزیر علوم همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: برای استحکام بخشی پایه‌های معنوی، اعتقادی، فرهنگی و هویتی دانشگاهیان نیازمند برنامه کلان فرهنگی هستیم که برنامه دانشگاه تمدن ساز ایران اسلامی با شعار تمدن سازی از سال ۸۴ آغاز شد.

وی اضافه کرد: در دوره جدید نیز این برنامه با عنوان سند تحول فرهنگی در مجموعه آموزش عالی کشور درحال نهایی شدن است و طی ۱۲ اولویت عملیاتی می‌شود.

خواجه سروی اضافه کرد: حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار فرهنگی نیز به عنوان اعتبار کمکی برای عملیات متمرکز فرهنگی در اختیار وزارت علوم قرار گرفت.


کد مطلب: 12646

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12646/۶۵۰۰-دانشجو-امسال-عمره-مفرده-اعزام-می-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir