رئیس سازمان حج و زیارت:

تغییر نظام ثبت نام عمره در دستور کار قرار دارد

29 فروردين 1389 ساعت 11:10

: برنامه تغییر نظام ثبت نام زائران عمره براساس ظرفیت تعریف شده سالانه، در رویکرد جدید حج و زیارت قرار دارد.


رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ایجاد تغییر در فرآیند ثبت نام از زائران عمره به عنوان یک برنامه در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: برنامه تغییر نظام ثبت نام زائران عمره براساس ظرفیت تعریف شده سالانه، در رویکرد جدید حج و زیارت قرار دارد.

علی لیالی در گفتگو با ایرنا توضیح داد: تغییر در برنامه ثبت نام، پس از انجام دیون سازمان حج و زیارت نسبت به افراد در انتظار اعزام، قابلیت اجرا دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: وقتی در یک دوره زمانی از متقاضیان ثبت نام شد، طبیعی است که این امر در ردیف دیون سازمان حج و زیارت قرار دارد و باید شرایط تشرف آنان به عمره فراهم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۲ زائر به صورت ذخیره ثبت نام شده برای عمره وجود دارد، گفت: اصلاح فرآیند ثبت نام عمره و الگوگیری از برخی کشورها که تعداد زائرشان براساس ظرفیت تعریف شده سالانه است، در حال مطالعه و بررسی است که در صورت قطعی شدن از سال ۹۳ اجرایی می‌شود.

لیالی تاکید کرد: در صورتی که این طرح اجرایی شود، دیگر کسی در فهرست انتظار باقی نمی‌ماند و سالانه به اندازه ظرفیت تعریف شده، ثبت نام از متقاضیان صورت می‌گیرد.


کد مطلب: 12662

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12662/تغییر-نظام-ثبت-نام-عمره-دستور-کار-قرار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir