آستان امامزاده‌ها ظرفیت بالایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی دارند

فارس , 30 فروردين 1389 ساعت 14:36

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نجف‌آباد گفت: امامزاده‌ها دارای ظرفیت بالایی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند.


منصور امیدی رییس اداره اوقاف نجف آباد با شاره به اینکه امامزاده‌ها ظرفیت بالایی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند؛ گفت: امامزاده شمس‌الدین محمد (ع) علویجه پذیرای مسافران فراوانی است.

وی افزود: به منظور توسعه ساختمانی این امامزاده اعتباری بیش از ۳ میلیارد ریال هزینه شده است كه خیران در تامین این اعتبار همكاری داشته‌اند و از مهم‌ترین اقداماتی كه انجام شده می‌توان به نصب ضریح جدید، كاشی كاری و گچ‌بری داخل صحن اشاره كرد.

وی تاکید كرد: گاز‌رسانی و ایجاد جاده دسترسی به این امامزاده از پروژه‌های در نظر گرفته شده برای سال جاری در طرح توسعه این امامزاده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نجف‌آباد با اعلام اینكه امامزاده‌ها اماكن فرهنگی هستند و نیاز است فعالیت‌های فرهنگی در آنها صورت گیرد، بیان کرد: با همكاری خیران فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای به مناسبت‌های مختلف سال برگزار می‌شود.

وی چاپ كتاب اصلاح الگوی مصرف را یكی از این اقدامات دانست و افزود: در سال گذشته با توجه به اینكه مقام معظم رهبری آن سال را سال اصلاح الگوی مصرف نامگذاری كرده بودند توسط یكی از نویسندگان كتابی با عنوان اصلاح الگوی مصرف نوشته و توسط بودجه فرهنگی امامزاده به چاپ رسید.

امامزاده شمس‌الدین محمد (ع) علویجه در شهر علویجه از توابع شهرستان نجف‌آباد و در فاصله ۱۲۰ كیلومتری این شهر قرار دارد.

چاه آب این امامزاده با شرایط منحصر به فرد خود نمونه‌ای از بركت و معجزات این امامزاده است كه این چاه با توجه به اینكه در كوه قرار دارد، اما در زمان‌های خشكسالی در ظرفیت آب آن تغییری به وجود نمی‌آید.

به گفته كارشناسان زیست محیطی وجود چاه آبی در كوه و آب فراوان آن در تمام طول سال پدیده‌ای نادر است.


کد مطلب: 12688

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12688/آستان-امامزاده-ها-ظرفیت-بالایی-اجرای-برنامه-های-فرهنگی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir