اشتباهات چاپی قرآن در قطر

سايت خبری قرآنی , 4 آذر 1386 ساعت 19:22

اشتباهات آشكار چاپی كه ناشی از سهل‌انگاری مسئولان قطری در نشر نسخه‌های قرآن است، به‌تازگی به نسخه‌های الكترونيكی قرآن در اينترنت هم سرايت کرده است.


به گزارش خیمه، اشتباهات آشكار چاپی كه ناشی از سهل‌انگاری مسئولان قطری در نشر نسخه‌های قرآن است، به‌تازگی به نسخه‌های الكترونيكی قرآن در اينترنت هم سرايت و بسياری از كاربران قرآنی اين كشور را كه حافظ كلام‌الله مجيد نيستند، با مشكل مواجه كرده‌است. 

بسياری از كاربران اينترنت در قطر كه حافظ قرآن نيستند، با استفاده از نسخه‌های قرآنی الكترونيكی در شبكه اينترنت به زعم صحيح‌بودن آن‌ها، به حفظ آيات الهی اقدام‌كرده و پس از عرضه حفظيات خود به اساتيد متوجه اشكالات موجود در اين نسخه‌ها شدند.

اشكالات چاپی در نسخه‌های الكترونيكی و چاپی قرآن كريم، مشكلات زيادی را نه تنها برای علاقمندان به حفظ آيات قرآن كريم، بلكه برای جوامع اسلامی به وجودمی‌آورد.

 روزنامه الرأيه قطر در گزارشی ضمن انتقاد از مسئولان چاپ و نشر قطر در اين مورد نوشته است: اشكالات چاپی در نسخه‌های الكترونيكی و چاپی قرآن كريم، مشكلات زيادی را نه تنها برای علاقمندان به حفظ آيات قرآن‌كريم، بلكه برای جوامع اسلامی به وجودمی‌آورد؛ چراكه قرآن‌كريم، كتابی آسمانی و الهی است كه بايد از تحريف حفظ‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: بسياری از نسخه‌های قرآن‌كريم اين كشور دارای اشكالات چاپی هستند از جمله اين اشكالات، عدم دقت‌نظر در ترتيب آيات قرآن است، شمار زيادی از نسخه‌های الكترونيكی قرآن‌كريم در شبكه اينترنت نيز دارای اشكالات در ترتيب و تايپ آيات هستند كه اين نسخه‌های الكترونيكی اغلب از سوی مؤسسه‌های غيرمشهور بر روی شبكه اينترنت قرارمی‌گيرد و متأسفانه بسياری از مبلغان و دانشجويان قرآنی نيز به‌دليل عدم دسترسی به نسخه‌های چاپی قرآن از اين قرآن‌های الكترونيكی دارای خطا استفاده‌می‌كنند. 

بخش دیگری از این گزارش می افزاید: بسياری از مؤسسه‌هايی كه اقدام به ارايه نسخه‌های قرآنی در شبكه اينترنت می‌كنند، به اين خطاها توجه‌نكرده و به درج نسخه‌های الكترونيكی دارای اشتباه در پايگاه‌های اطلاع‌رسانی ادامه‌می‌دهند.

در این گزارش با ذكر اين سؤال كه چرا انجمنی ويژه‌ برای نظارت و دقت‌نظر در اين امر وجودندارد، پيشنهاد شده است: با تشكيل انجمنی ويژه نظارت بر قرآن‌های چاپی و الكترونيكی اين امكان برای قاريان و علاقمندان به حفظ آيات قرآن‌كريم وجوددارد كه بتوانند با استفاده از نسخه‌های صحيح قرآن به حفظ كلام‌الله مجيد اقدام‌كنند.

بنابرگزارش ایکنا، پيش از اين، بی‌توجهی مسئولان چاپ و نشر قرآن قطر در كتا‌ب‌‌های آموزشی مدارس، مسئولان آموزشی مدارس را نيز با مشكل مواجه‌كرده‌بود.


کد مطلب: 127

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/127/اشتباهات-چاپی-قرآن-قطر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir