تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۵
۰
کد مطلب : ۱۲۷۲۱
به‌دنبال معطلی دو روزه‌ی زائران ایرانی در مرز عراق و سوریه

معاون گردشگری کشور: رسیدگی به این موضوع در اختیار ما نیست

معاون گردشگری کشور: رسیدگی به این موضوع در اختیار ما نیست
جامعه: سیدرضا موسوی درباره‌ی معطلی دو روزه‌ی بیش از ۲۲۰ زائر ایرانی در پشت مرزهای عراق که به‌دلیل بدهکاری یک دفتر خدمات مسافرتی به طرف عراقی خود اتفاق افتاد، گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز اعزام زائر به عراق را ندارد. بنابراین دفاتر خدمات گردشگری که از این سازمان مجوز فعالیت گرفته‌اند، نمی‌توانند زائر به مقصد عراق اعزام کنند. البته برخی دفاتر، مجوزهای ب (گردشگری) و پ (زیارتی) دارند که برای فعالیت آن‌ها در مسیرهای زیارتی مشکلی وجود ندارد، چون آ‌ن‌ها مجوز ایجاد کاروان‌های زیارتی را دارند.

او با اشاره به مشکل این گروه از زائران که از استان خوزستان به سوریه رفتند و سپس قصد سفر به عراق را داشتند، اما به‌دلیل بدهکاری دفتر خدمات گردشگری که به‌وسیله‌ آن برای این سفر اقدام کرده بودند، مجبور شدند دو روز پشت مرز عراق معطل بمانند، گفت: مردم خودشان می‌دانستند که این دفتر بند ب (گردشگری) دارد و نباید زائر به عراق اعزام کنند. پس نباید با آن همراه می‌شدند. از نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این دفتر، عملی غیرقانونی انجام داده است و پس از بازگشت، مجوز فعالیت آن باطل می‌شود.

وی ادامه داد: مردمی که با این مشکل مواجه شده‌اند و اکنون از مسئولان کمک می‌خواهند، باید پیش از سفر به این موضوع فکر می‌کردند و از مسئولان مربوط اطلاعات لازم را درباره‌ی دفتر مورد نظر خود می‌خواستند تا با مشکل برخورد نکنند.

موسوی بیان کرد: موضوع این گروه از زائران در حوزه‌ی اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیست، چون این سازمان نمی‌تواند با طرف عراقی مذاکره کند و فقط با آژانس متخلف می‌تواند برخورد کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: موضوع بحث این سازمان در حوزه‌ی گردشگری مذهبی است، چون روزانه حدود دوهزار نفر از عراق به ایران وارد می‌شوند و ما نمی‌دانیم آن‌ها کجا می‌روند و چه کار می‌کنند. بنابراین سامان‌دهی این مسافران در برنامه‌ی ما قرار دارد. دفاتر خدمات گردشگری نیز باید به این موضوع توجه کنند.

موسوی افزود: برای سامان‌دهی این گروه از مسافران ورودی، به‌زودی نشستی را با مسئولان سازمان حج و زیارت برگزار می‌کنیم تا از این ظرفیت عظیم نیز استفاده کنیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما