تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۷
۰
کد مطلب : ۱۲۷۲۷
معاون حج و زیارت ایلام:

عراقی‌ها هنوز از برخی اتباع ایرانی انگشت‌نگاری می‌کنند

عراقی‌ها هنوز از برخی اتباع ایرانی انگشت‌نگاری می‌کنند
معاون اداره حج و زیارت استان ایلام با شاره به اینکه روزانه ۱۷۰۰ نفر زائر از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات اعزام می‌شوند گفت: این تعداد در ایام خاص با توافق ایران و عراق افزایش می‌یابد.

حسین نیک روش با بیان این که وضعیت زائران در حال حاضر در کشور عراق مناسب است اظهار کرد: این تعداد زائر ایرانی روزانه در قالب ۳۸ کاروان ۴۰ نفره از مرز بین المللی مهران به کشور عراق وارد می‌شوند و به همین تعداد نیز زائر عراقی جهت زیارت حرم حضرت معصومه و امام رضا (ع) و دیدار با خویشان از این مرز به ایران می‌آيند.

وی با بیان این که هنوز مشکل ورود زائران ایرانی به سامرا به دلیل مشکلات امنیتی حل نشده است افزود: بنا بود از ابتدای اسفند ماه سال قبل زائران ایرانی زیارت حرمین عسگریین را هم در برنامه زیارتی داشته باشند که به خاطر انفجارها و برخی ناامنی‌ها امکان‌پذیر نشد و هم اکنون خسارت نرفتن به این شهر به زائران ایرانی از سوی حج و زیارت پرداخت می‌شود.

نیک روش گفت: زائران ایرانی در مرز بین المللی مهران معطل نمی‌شوند اما در ورودی عراق به بهانه‌هایی نظیر خرابی کامپیوتر معطل می‌شوند و عراق هنوز به صورت نمونه برخی آقایان را از کاروان‌های ایرانی انگشت نگاری می‌کنند.

معاون حج و زیارت ایلام با ابراز رضایت از افتتاح پایانه بزرگ مرزی مهران اضافه کرد: با افتتاح این پایانه زائران ایرانی و عراقی با آسایش بیشتری در این مرز تردد می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما