دبیر شورای عالی فرهنگی و برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران:

نهادهای مهدوی باید به هم وصل شوند

4 ارديبهشت 1389 ساعت 9:44

دبیر شورای عالی فرهنگی و برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران بر لزوم وصل شدن تمام نهادهای مهدوی و هم‌افزایی فعالیت‌های آنان تاکید کرد.


فرهنگ: حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی در گفت وگو با آینده روشن گفت: یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود فعالیت‌های مهدوی در کشور از تاثیرگذاری بیشتری بهره‌مند شوند، شورانگیز بودن این برنامه‌هاست.

وی افزود: وحدت رویه نهادها و موسسات فرهنگی و مهدوی می‌تواند نقش به سزایی در این رابطه ایفا کند.

دبیر شورای عالی فرهنگی و برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران یادآور شد: از جمله راه‌های نیل به این هدف می‌توان به برگزاری نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی بین این نهادها اشاره کرد.

وی ادامه داد: هنوز جمعی که در آن فعالان فرهنگی در حوزه مهدویت گردهم بیایند تشکیل نشده است.

وافی بیان کرد: اگر مجموعه‌های فعالان مهدویت گردهم جمع شوند و فعالیت‌های خود را با هم مرور کنند در افزایش روند فعالیت‌ها موثر خواهد بود.

وی گفت: چندی قبل همایش مهدیه‌های کشور در تهران برگزار شد ولی در این همایش از مهدیه جمکران دعوت به عمل نیامد که جای تامل دارد.

وافی ادامه داد: نکته این است که عمدی در دعوت نکردن مهدیه جمکران نبود ولی از آن جایی که اشراف زیادی در این حوزه به دلیل عدم تعاملات کافی وجود ندارد این مسایل پیش می‌آید.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم از پتانسیل‌های موجود تمام نهادها و موسسات و اماکن مهدوی بهره‌مند شویم باید حوزه تعاملات خود را گسترش دهیم.

دبیر شورای عالی فرهنگی و برنامه ریزی مسجد مقدس جمکران گفت: باید دبیرخانه‌ای تشکیل شود تا زمینه گردهم آیی نهادها و موسسات مهدوی را فراهم کند.

وی اظهار داشت: این دبیرخانه می‌تواند با جمع و وصل کردن نهادهای مختلف افزایش کمی و کیفی محصولات فرهنگی در این حوزه موجب می‌شود.

وافی گفت: جمع شدن حداقل سالی یک بار موسسات می‌تواند باعث شود تا نهادهای مهدوی از فعالیت‌های و تجربیات یک دیگر آگاه شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون موسسات و نهادها و مراکز تخصصی فراوانی در حوزه مهدویت در سطح کشور فعالیت می‌کنند و در چند سال اخیر بر تعداد آنها به شدت افزوده شده است.


کد مطلب: 12744

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12744/نهادهای-مهدوی-باید-هم-وصل-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir