رئيس حج و زيارت استان تهران

ويزای زایران متخلف عمره ابطال می‌شود

فارس , 4 ارديبهشت 1389 ساعت 12:45

رئیس حج و زیارت استان تهران تاکید کرد: با عمره‌گزارانی که مواد مخدر حمل می‌کنند به شدت برخورد و از پرواز آنها جلوگیری می‌شود.


جامعه: رئيس حج و زيارت استان تهران گفت: با عمره‌گذارانی كه با خود مواد مخدر حمل كنند، به‌ شدت برخورد می‌شود و ويزای آنها ابطال و از پرواز آنها نيز جلوگيری می‌شود.

علی محدث در خصوص برگزاری عمره مفرده سال جاری و نكاتی كه عمره‌گزاران بايد خود را ملزم به رعايت آن بدانند، اظهار داشت: در خصوص مشكل حمل مواد مخدر، توصيه ما اين است كه تحت هيچ شرايطی اين مواد را همراه خود نداشته باشند و در صورت كشف و مشاهده چنين مواردی از خروج اين زایران جلوگيری خواهد شد و اين افراد تحويل مقامات قضايی خواهند شد.

وی همچنين با توصيه به زایران برای رعايت قوانين عربستان در ايام عمره تصريح كرد: زایران عمره‌گزار بايد توصيه‌ها و تذكرات مديران و روحانيون كاروا‌ها را كاملا گوش كنند و در مراسم عمره سال جاری براي زيارت بدون مشكل خانم‌ها و زيارت بقيع، برنامه‌های خاصی تدارك ديده شده كه از طريق بعثه مقام معظم رهبری به زایران ارائه خواهد شد.

پيش از اين نيز مسئول حراست بعثه مقام معظم رهبری اعلام كرده بود: امسال در تمام ايستگاه‌های پروازی از اعزام كليه افرادی كه حامل مواد مخدر باشند، ممانعت به عمل خواهد آمد و اين افراد به مراجع قضايی معرفی می‌شوند.

سال گذشته ۱۶۰ نفر از زایران به اتهام حمل مواد مخدر دستگير شدند كه ۲ نفر از اين افراد در زندان‌های عربستان فوت شدند و در مجموع ۲۲۳ نفر توسط مقامات عربستانی در مكه و مدينه دستگير شدند.

نخستين اعزام زایران عمره مفرده امسال در سطح كشور از ۱۷ ارديبهشت ماه آغاز می‌شود اما بر اساس جدول پروازی اعلام شده، تاريخ اولين اعزام زایران عمره مفرده استان تهران از ۲۵ ارديبهشت ماه خواهد بود.


کد مطلب: 12754

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12754/ويزای-زایران-متخلف-عمره-ابطال-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir