پرده‌خوانی تا پایان نمایشگاه «خیالی‌نگاران» ادامه دارد

5 ارديبهشت 1389 ساعت 11:39

برنامه پرده‌خوانی و نقالی تا پایان نمایشگاه «خیالی نگاران» روزهای زوج در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.


فرهنگ: نمایشگاه «خیالی نگاران»‌ مروری بر نقاشی‌های قهوه‌خانه و نقاشی پشت شیشه از روز ۲۳ اسفندماه سال گذشته با ۲۶۰ اثر در موزه هنرهای معاصرتهران افتتاح شده است.

به گزارش موزه‌ هنرهای‌ معاصر تهران، درهمین راستا و از آنجا که پرده‌خوانی و نقالی به عنوان عنصر روایتی تصاویر نقاشی قهوه‌خانه تأثیر زیادی در جاودانگی و مانایی این هنرداشته و پرده‌خوان‌ها پای ثابت این سبک نقاشی معاصر بوده‌اند و همچنین با توجه به استقبال و درخواست بازدیدکنندگان نمایشگاه، تا پایان نمایشگاه روزهای زوج، ساعت ۴ بعدازظهر برنامه نقالی و پرده‌خوانی در گالری چهار موزه هنرهای معاصرتهران برگزار می‌شود.

این برنامه با اجرای مرشد میرزاعلی از نقالان و پرده‌خوانان معاصر اجرا خواهد شد.

میرزاعلی از معدود نقالانی است که تاکنون برنامه‌های زیادی را در داخل و خارج از کشور اجرا کرده و در تلاش است تا این سنت کهن را برای جوان‌تر ها بازگویی کند.
نقالی نیز از هنرهای سنتی جامعه ایرانی است که دراجرای آن از عناصر مختلف هنری مانند آواز،مینیاتور و موسیقی بکار گیری می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر و جهت استفاده از برنامه‌های نقالی خوانی روزهای زوج از ساعت ۴ بعدازظهر به موزه هنرهای معاصرتهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.


کد مطلب: 12766

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12766/پرده-خوانی-پایان-نمایشگاه-خیالی-نگاران-ادامه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir