کتاب «پدر، پسر، روح‌القدس» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

6 ارديبهشت 1389 ساعت 12:00

کتاب «پدر، پسر، روح‌القدس» نوشته «محمدرضا زائری» برای نخستین بار اردیبهشت ماه، در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.


فرهنگ-خیمه: محمدرضا زائری متولد خرداد ۱۳۴۹ از شهرستان کرمان است. وی کارشناسی فقه و حقوق اسلامی، کارشناسی ارشد در فلسفه و حکمت اسلامی و همچنین کارشناسی ارشد روابط اسلام و مسیحیت و دکترای ادیان دارد و سال‌ها در لبنان به تحصیل و پژوهش پرداخته است.

کتاب اخیر او که به تازگی توسط انتشارات خیمه به چاپ رسیده است، مجموعه‌ای است از یافته‌ها و پژوهش‌های وی در مواجهه با مسیحیانی که اشعاری در مدح امام علی و امام حسین(ع) سروده‌اند.

وی که در مقدمه این کتاب، از علاقه خود به ادبیات عرب از کودکی اشاره می‌کند،‌ در میان سروده‌های بولس سلامه، جرج شکور، جوزف هاشم، سلیمان کتانی و جورج زکی‌الحاج، به رشته تحصیلی خود در دانشگاه فرانسوی بیروت که روابط اسلام و مسیحیت بود، نزدیک شد و آن را در متن مردم لبنان زندگی کرد.

کتاب «پدر، پسر، روح‌القدس» نیز حاصل زندگی در بافت فرهنگی و اجتماعی لبنان و در میان مسیحیان و مسلمانان این کشور است و زائری در این کتاب به نمود و بازنمایی علاقه شاعران و نویسندگان مسیحی عرب‌زبان به امیرالمومنین و امام حسین(ع) پرداخته است.

در این کتاب عناوینی مرتبط با امام علی(ع)، حسین‌بن‌علی(ع)، واقعه کربلا، شعر مذهبی عربی، شاعران مسیحی، تاریخ و نقد آمده است و در ۲۱۰ صفحه این کتاب با دیدگاه شاعران مسیحی عرب‌ زبانی که در مدح این دو امام شعر سروده‌اند و علاقه آنان به بزرگان اسلام آشنا می‌شویم.

زائری با اشاره به زندگی‌نامه تک تک شاعران مذکور، برخی از اشعار آنان را که ملهم از زندگانی امیرالمومنین و سیدالشهدا و در ستایش آنان نوشته شده، آورده است.

یادآور می‌شویم، پیش از این کتاب «ثارالله» و مجموعه شش جلدی «عاشورا نامه» توسط انتشارات خیمه منتشر شده بود.

برای دریافت پوستر کتاب «پدر، پسر، روح‌القدس» بر روی تصویر زیر کلیک کنید.


کد مطلب: 12778

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12778/کتاب-پدر-پسر-روح-القدس-نمایشگاه-عرضه-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir