پلیس در مورد انتخاب شرکت‌های مسافرتی حج و عمره هشدار داد

خبرگزاری ايرنا , 6 ارديبهشت 1389 ساعت 14:29

رییس پلیس آگاهی استان تهران تاکید کرد: شهروندان قبل از پرداخت هرگونه هزینه، از اداره حج و زیارت استعلام کنند.


جامعه: رییس پلیس آگاهی استان تهران در مورد انتخاب افراد به عنوان همسفر یا شرکت های مسافرتی برای حج و عمره هشدار داد.

سرهنگ اسماعیل هادئی افزود: شکایت‌هایی از شهرهای مختلف، حاکی از آن وجود داشت که فردی با عناوین جعلی دکتر و مهندس و منتسب کردن خود به ادارات و سازمان‌های دولتی و شخصی و به ویژه سازمان حج و زیارت اقدام به کلاهبرداری از مردم و دریافت مال نامشروع می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: این کلاهبردار با ارایه شماره حساب عابر بانک خود، از افراد می‌خواست هزینه اعزام به حج را به آن حساب واریز کنند که بدین طریق تنها با یک تماس تلفنی و بدون مراجعه حضوری از هریک از افراد، مبالغی بین ۳۰۰ تا۷۰۰ هزار تومان اخذ می‌کرد.

رییس پلیس آگاهی استان تهران اضافه کرد: هنگامی که کلاهبرداری‌های متهم در جریان بود، موضوع به طور ویژه تحت رسیدگی قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی خاص پلیسی، ردپایی از متهم بدست آمد که با ادامه پیگیری‌ها و دنبال کردن وی از شهر ری، فشافویه، ملارد و محمد شهر، سرانجام متهم در مشکین دشت کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

هادئی افزود: با بررسی سوابق متهم مشخص شد، وی دارای هشت فقره سابقه کیفری بوده و در دوران آخرین حبس خود مرتکب فرار شده و تحت تعقیب است.

وی با اشاره به اینکه متهم به ۱۷۰ مورد کلاهبرداری با این شیوه در نقاط مختلف کشور اعتراف کرده بود، گفت: چنانچه از افراد بدین شیوه کلاهبرداری شده، می‌توانند جهت پیگیری موضوع به پلیس آگاهی استان تهران واقع در کرج، میدان طالقانی مراجعه کنند. این مقام انتظامی تاکید کرد: شهروندان قبل از پرداخت هرگونه هزینه، از اداره حج و زیارت استعلام کنند.


کد مطلب: 12782

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12782/پلیس-مورد-انتخاب-شرکت-های-مسافرتی-حج-عمره-هشدار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir