به همت يك خير دامغانی؛

سامانه آب سرد سيار به حرمين شريف كربلا اهدا شد

7 ارديبهشت 1389 ساعت 11:33

سامانه آب سرد سیار و چرخ حمل فرش به حرمین امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) در كربلا از سوی یك خیر دامغانی اهدا شد.


جهان: در یك عمل خداپسندانه و با هدف اعلام ارادت به خاندان عصمت و طهارت‌(ع) یك خیر دامغانی دستگاه سیستم آب سرد سیار و چرخ حمل فرش به حرمین امام حسین‌(ع) و حضرت اباالفضل العباس‌(ع) اهدا كرد.

محمدحسن گلعلی‌نژاد، خیر دامغانی گفت: بر اساس نیتی كه داشتم مقرر شد از اول سال جاری و تا زمانی كه توان مالی دارم و با همكاری ستاد بازسازی عتبات عالیات به آن مكان های مقدس در كربلا كالا اهدا و ارسال كنم.

وی اظهار داشت: در نخستین اقدام تصمیم به ساخت ۱۰ جافلاكسی آب كه در داخل آن چهار فلاكس بوده برای حرم سیدالشهدا (ع) و ۱۶ عدد جافلاكسی دیگر و با چهار فلاكس برای بین الحرمین و همچنین ۱۰عدد جا فلاكسی برای حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) و در مجموع با ظرفیت ۱۴۴ فلاكس برای آب آشامیدنی به صورت سیار در دو حرم شریف و مطهر حضرت امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) كردم.

وی تصریح كرد: در كنار این اقدام خود همچنین تعداد شش عدد گاری حمل فرش برای استفاده در بین الحرمین و شش گاری دیگر برای حمل فرش در حرم امامین عسگرین در سامرا و تعداد شش گاری دیگر ویژه حمل فرش در حرمین كاظمین و دو گاری دیگر در امامزاده سیدمحمد فرزند امام حسن عسكری (ع) در بغداد اهدا كردم.

گلعلی‌نژاد اضافه كرد: همچنین یك تریلر سیمان پاكتی به ظرفیت ۲۵ تن و با ۵۰۰ پاكت سیمان و گچ به مقدار ۱۵ تن به تعداد ۳۷۵ پاكت برای استفاده در اماكن زیارتی به سامرا ارسال شد.
وی یادآور شد: با هماهنگی كه با ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت گرفت مقرر شد تا با دولت عراق مذاكراتی صورت گیرد كه بتوانم كارهایی را برای احیا و مرمت امامزاده سیدمحمد در بغداد كه خیلی در غربت بوده انجام دهم.

این خیر دامغانی افزود: در صدد دریافت مجوز از مسئولان عراق هستم كه بتوانم برای حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) در نجف اشرف جا فلاكسی و گاری حمل فرش به تعداد مورد نیاز تامین و ارسال كنم.

وی با بیان اینكه در انجام این كار از اعلام هزینه جهت ساخت جافلاكسی و گاری حمل فرش خودداری می كنم، اظهار داشت: در انجام این كار خداپسندانه كه آن را یك توفیق برای خود می دانم با ائمه اطهار (ع) معامله نكردم و بر این اساس از اعلام هزینه خودداری می كنم.
گلعلی نژاد یادآور شد: از ابتدای سال ۸۹ در تلاش هستم با ارتباط بیشتر با ستاد بازسازی عتبات عالیات در راه كارهای خیر و خداپسندانه گام های بیشتری بردارم و لحظه ای از انجام این كار غافل نمانم.

وی تصریح كرد: به فرزندان خود توصیه كردم از درآمد املاك خود پس از مرگم صرف بازسازی اماكن زیارتی حرمین اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) كنند.

وی گفت: از اینكه توفیق پیدا كردم در این كار سهیم باشم بسیار خوشحالم و از خداوند می خواهم این عمل خیر را ذخیره آخرتم قرار دهد و توفیق بیشتر در انجام این كار به بنده عطا كند.

اقلام اهدایی این فرد خیر دامغانی با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان دامغان در مراسمی در روز پنج شنبه، ۹ اردیبهشت از شهرستان دامغان به كربلای معلا ارسال می‌شود.


کد مطلب: 12789

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12789/سامانه-آب-سرد-سيار-حرمين-شريف-كربلا-اهدا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir