معاون کنسولی و پارلمانی امور ایرانیان وزارت امور خارجه:

بازداشت طولانی مدت زائران عتبات عالیات به دور از انصاف است

7 ارديبهشت 1389 ساعت 12:30

۲۰۰زایر ایرانی که به صورت غیرقانونی به عراق وارد شده‌اند در زندان های عراق به سر می‌برند.


جامعه - خیمه: معاون کنسولی و پارلمانی امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: بیش از دویست ایرانی که عمدتا برای زیارت حرم حضرت اباعبدالله(ع) به صورت غیر رسمی وارد، عراق شده اند در زندان‌های عراق به سر می‌برند.

به گزارش شبستان حسن قشقاوی، معاون کنسولی و پارلمانی امور ایرانیان وزارت امور خارجه، عصر روز گذشته در جلسه پرسش و پاسخ به سؤالات قضات آذربایجان شرقی در موضوعات بین الملی و داخلی پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از قضات آذربایجان شرقی در مورد تفاوت‌های جرائم مشابه در ایران و کشورهای خارجی همسایه گفت: این مسأله مشکلات بسیاری را برای اتباع ایرانی در آن‌سوی مرزها به وجود آمده است و در حال حاضر بیش از دویست ایرانی که عمدتا به عشق زیارت حرم حضرت اباعبدالله(ع) به صورت غیر رسمی وارد، عراق شده اند در زندان‌های عراق به سر می‌برند.  

معاون کنسولی و پارلمانی امور ایرانیان وزارت امور خارجه ابراز داشت: حبس طولانی مدت زائران عتبات عالیات در کشور عراق به دور از انصاف است و این در حالی است که مجازات چنین جرمی در ایران سه ماه حبس است.

قشقاوی از تلاش برای تقدیم یک لایحه به صورت ماده واحده به مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: در این ماده واحده که به محضر ریاست محترم قوه قضائیه نیز در مورد ضرورت تصویب آن توضیحاتی ارائه شده است اعمال مجازات‌های مشابه برای اتباع کشور عراق در مورد ورود غیر مجاز در نظرگرفته شده است.

وی با بیان این‌که وجود تفاوت در گرایش‌های مذهبی در ایران و کشورهای دیگر موجب بروز اختلاف دربرخی مبانی حقوقی شده است، تصریح کرد: با وجود عدم پایبندی در دیگر کشورها نسبت به تقیدات دینی اسلام در زمینه رفع مشکلات بر اساس شرع مقدس اسلام اقدامات و هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته است.


کد مطلب: 12794

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12794/بازداشت-طولانی-مدت-زائران-عتبات-عالیات-دور-انصاف

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir