مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

رسالت هیئت‌های مذهبی‌ گسترش سیره اهل بیت در جامعه‌ ‌است

خبرگزاری رسانيوز , 7 ارديبهشت 1389 ساعت 13:48

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه جایگاه شورای هیئت‌های مذهبی، جایگاهی مشورتی، اجرایی و عملیاتی است گفت: رسالت هیئت‌های مذهبی‌ گسترش سیره اهل بیت در جامعه‌ ‌است.


ایران‌زمین: مدیر کل سا‌زمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به سال همت و کار مضاعف گفت: هیئت‌های مذهبی باید در راستای تعمیق ‌و گسترش سیره اهل بیت‌(ع) بیش از پیش تلاش کنند.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی‌نیا، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، روز گذشته در دیدار با اعضای شورای هیئت‌های مذهبی در بجنورد اظهار داشت: تبیین و اشاعه تعالیم اسلامی و مبانی اعتقادی در بین افراد جامعه می‌بایست با معرفت، بصیرت و شناخت آمیخته با‌شد.

وی با بیان این‌که جایگاه شورای هیئت‌های مذهبی، جایگاهی مشورتی، اجرایی و عملیاتی است، افزود: الگو‌دهی، نقش‌آفرینی مناسب و ایجاد تعامل با دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط از دیگر رسالت‌های شو‌رای هیئت‌های مذهبی به شمار می‌آید.

حجت الاسلام روحانی‌نیا با ا‌شاره به این‌که شو‌رای هیئت‌های مذهبی نباید به صورت مستقیم در اجرای برنامه‌ها دخالت داشته باشد، افزود: شنا‌سایی ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی، تهیه بانک اطلاعاتی، فعال‌سازی کمیسیون صدور مجوز و آسیب‌شنا‌سی برنامه‌ها از الویت‌ها و مهم‌ترین و‌ظایف این شورا است.

مدیر کل سازمان تبلیغات همچنین از اختصاص چهارصد میلیون ریال اعتبار برای جایگزینی علامات و حذف پیرایه‌ها در بین هیئت‌های مذهبی استان خبر داد و افزود: با مساعدت استانداری چهارصد میلیون ریال اعتبار، برای حذف علامات و پیرایه‌ها ‌اختصاص یافت.

وی با اشا‌ره به تلاش دشمنان در راستای تضعیف باور‌های اعتقادی مردم و ناکارآمد جلوه‌دادن نظام اسلامی گفت: هیئت‌های مذهبی بهترین ظرفیت و سرمایه برای تقویت باو‌رهای اعتقادی مردم و ترویج تعالیم قرآنی به شما‌ر می‌آید.

وی با بیان این‌که این شو‌را‌ دارای نقش هدایتگری و مشاوره هستند، اظهار داشت: شورای هیئت‌های مذهبی این استان باید با نگاهی فرابخشی، چگونگی عملکرد شو‌رای هیئت‌های مذهبی در شهرستان‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند.

حجت الاسلام روحانی‌نیا بیان داشت: سطح‌بندی هیئت‌های مذهبی، ارزیابی شورا‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی، تهیه بانک اطلاعاتی‌، تعامل بیشتر با ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و شو‌رای فرهنگ عمومی از مهم‌ترین رسالت‌های شورای استانی‌ محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که حذف پیرایه‌ها و علامات با فشار و نیروی تهدید از سوی مسئولان هیئت‌های مذهبی امری پسندیده نخواهد بود‌، یادآور شد: برداشتن گام‌های مؤثر در این زمینه باید با فرهنگ‌سا‌زی‌، بصیرت و شناخت همراه باشد.


کد مطلب: 12795

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12795/رسالت-هیئت-های-مذهبی-گسترش-سیره-اهل-بیت-جامعه-است

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir