تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۳
۰
کد مطلب : ۱۲۸۴۱

شماره ۶۳ ماهنامه خیمه منتشر شد

شماره ۶۳ ماهنامه خیمه منتشر شد
شصت و سومین شماره ماهنامه خیمه منتشر شد. در این شماره آثار وگفتاری از استاد جابر عناصری، سیدعلی موسوی گرمارودی، سید حمید خویی، صادق عاشورپور و اردشیر صالح‌پور منشتر شده است.

در بخش نخست این شماره گفت‌وگویی با متفکر برجسته مراکشی «سید ادریس هانی» را می‌توانید بخوانید. او در حال حاضر رهبر شیعیان مراکش است. در بخش هیئت با جانشین بسیج مداحان کشور «قاسم رضایی» درباره ضرورت تشکیل چنین نهادی به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

بخش هییت همچنین گفت‌وگویی دارد با «سید عباس میرحسینی» روحانی نوحه‌خوانی که در دستگاه‌های آوازی ایران می‌خواند و صدایش در لوح فشرده جامه‌دران ضمیمه این شماره ماهنامه خیمه است.

بخش جامعه در این شماره به دینداری عوامانه پرداخته است. گفت‌وگویی با آیت‌الله سید محمدقائم مقامی، گفت‌وگو با تهیه‌کننده مستند شعبده شیطان و گزارشهایی دیگر در این بخش آمده است.

داستان‌های شیعه‌پسند عنوان پرونده بخش ادبیان آیینی است. گفت‌وگو با مهدی قزلی، دکتر امیراسماعیل آذر، نوشتاری از استاد جابر عناصری در این بخش گنجانده شده اند. همچنین در بخش هنر آیینی نیز مطالب متنوعی آماده شده است. گفت‌گویی با علی مؤذنی درباره جشنواره تئاتر دینی حقیقت و گفت‌وگو با اردشیر صالح‌پور به بهانه انتشار مجموعه پیش‌خوانی در تعزیه و گزارشی درباره نسبت سینما و مذهب در سال ۸۸ و یادداشتی از صادق عاشورپور درباره تئاتر غربی و نمایش ایرانی مطالب این بخش هستند.

بخش تاریخ با مقاله‌ای درباره صحت روایت ازدواج دختر یزدگرد با امام حسین(ع) آغاز می‌‌شود و در ادامه گفت‌وگویی می‌خواند با سیدمحمد مهدی جعفری درباره نقش صاحبان قدرت و حکومتها در تحریف واقعه عاشورا.

شماره ۶۳ ماهنامه خیمه با قیمت ۸۵۰ تومان از امروز روی دکه‌های روزنامه‌فروشی در دسترس است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما