تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۸
۰
کد مطلب : ۱۲۸۴۷
مدیرکل امور حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه

همه موقوفات کشور سنددار می‌شود

همه موقوفات کشور سنددار می‌شود
مدیرکل امور حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور همه موقوفات کشور سنددار خواهند شد.

محمد مرادی، مدیرکل امور حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در نخستین همایش مشترک ادارات کل اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی، گفت اینکه موقوفات کشور سند ملکی ندارند، مشکل اصلی آنهاست و به همین دلیل اخذ سند مالکیت برای همه موقوفات کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه، در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

وی از مظلومیت موقوفات در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: در برخی از استان‌های کشور موقوفات مورد تعرض قرار گرفته‌اند که این امر ناشی از وجود نداشتن سند مالکیت است.

به اعتقاد مرادی؛ اوقاف و امور خیریه نتوانسته از ظرفیت‌ها و قوانین موجود در کشور بهره کافی بگیرد؛ چراکه از نظر قانونی کمبودی در دریافت سند مالکیت برای موقوفات وجود ندارد.

مدیرکل امور حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز داشت: سند مالکیت ضمن کاهش اختلافات در جامعه، سبب تثبیت وضعیت اجتماعی نیز می‌شود.

این مقام مسؤول با تاکید بر ارتقای دانش ثبتی اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در این راستا با حضور اساتید برجسته، کلاس های تخصصی ثبتی در کشور به مدت یک هفته برگزار شده است.

وی از انعقاد تفاهمنامه بین سازمان ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد و یادآور شد: این تفاهمنامه در راستای شناسایی، طبقه‌بندی، صدور و اخذ اسناد مالکیت رقبات وقفی، بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و مساجد به امضای طرفین رسیده است.

مدیرکل امور حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امید است با همکاری مسؤولان ثبت اسناد این تفاهمنامه به خوبی اجرا شود.

مرادی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک بین اداره کل ثبت املاک و اسناد و اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، بیان کرد: نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای آذربایجان غربی هر شش ماه یک بار باید مشکلات خود را به این کارگروه اعلام کنند.

این مقام مسؤول در پایان با اشاره به اهمیت وقف در جامعه خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اساسی ترویج فرهنگ وقف افزایش بهره‌ وری موقوفات و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در راستای ثبت حقوق موقوفات، احیا و شناسنامه‌‌دار کردن آنها است که تاکنون با توجه به عدم برخورداری از دانش ثبتی در این زمینه موفق عمل نکردیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما