ساخت صحن بزرگ حضرت زهرا(ع) در نجف اشرف

8 بهمن 1386 ساعت 10:31

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: صحن حضرت زهرا(س) با مساحت هفتاد هزار مترمربع در جوار صحن حضرت امیرالمومنین(ع) ساخته می‌شود.


 به گزارش خیمه، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در دیدار با بیت آیت‌الله حکیم طباطبایی در قم گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است.

سردار نوجوان بازسازی حرمین کاظمین را از دیگر فعالیت‌های این ستاد نام برد و افزود: در شهر کاظمین یازده هزار مترمربع از سنگ‌های صحن‌های متبرکه و نیز درب‌های حجره‌ها تعویض شده است و در آینده نزدیک طلاکاری گنبد امام جواد(ع) به پایان خواهد رسید.

در ادامه این دیدار، مهندس مرتضوی مسئول طرح بازسازی نجف اشرف نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد گفت: حرم مطهر حضرت امیر(ع) و شهر نجف اشرف از قرن چهارم تاکنون هویت علمی جهان تشیع را شکل داده است و تلاش ما نیز این است که فعالیت‌های شهرسازی در این راستا صورت گیرد.

وی افزود: مرکز تحقیقاتی با چهار هزار مترمربع، کتابخانه‌ای با هفت هزار مترمربع با گنجایش سیصد هزار کتاب با سه سالن قرائتخانه، موزه و مرکز همایش‌ها از جمله بناهایی است که در توسعه حرم حضرت امیر(ع) مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در ادامه مهندس قاسمی، مسئول بازسازی کربلای معلی از اجرای طرح بزرگ سفینه النجاه در کربلا خبر داد و گفت: مجتمع خدماتی با چهارده هزار مترمربع برای زوار، آشپزخانه‌ای با ده هزار طبخ غذا و آموزشگاه خدام در جوار حرم سیدالشهداء(ع) در حال احداث است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی افزود: احداث دارالشفا با سی و چهار تخت، طرح جامع حرمین مطهر و طرح بزرگ کربلا با وسعت 40 کیلومتر مربع را در برنامه بازسازی داریم.


کد مطلب: 1288

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1288/ساخت-صحن-بزرگ-حضرت-زهرا-ع-نجف-اشرف

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir