تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۲۸۹۰

كنگره سراسری شعر «پروانه پيامبر» در جهرم برگزار می‏شود

كنگره سراسری شعر «پروانه پيامبر» در جهرم برگزار می‏شود
فرهنگ: سومين كنگره سراسری شعر «پروانه پيامبر» با موضوع فضايل و شخصيت حضرت زهرا(س)، ۲۶ ارديبهشت‌ماه در جهرم برگزار می‏‌شود.

«عبدالرضا كوهمال جهرمی» دبير سومين كنگره سراسری شعر «پروانه پيامبر» جهرم در گفت‏و‏گو با خبرنگاران درباره روند برگزاری اين كنگره سراسری شعر گفت: در روند حركت كارهای آيينی در استان فارس به ويژه شب شعر عاشورا و فضای شعر آيينی كه در كشور وجود دارد، خصوصا جايگاه خوبی كه شاعران آيينی در فارس و به ويژه جهرم از خود نشان دادند، از حدود ۵ سال پيش اين كنگره را پايه‌ريزی كرديم.

وی افزود: سال‏‌های اول با دعوت از شاعران استانی كار كنگره را شروع كرديم و ۲ سال است كه فراخوان سراسری داده و تصميم داريم به صورت معنوی و از لحاظ محتوايی به بچه‌های شعر در موضوع‌های خاص مسير را نشان دهيم.

دبير سومين كنگره سراسری شعر پروانه پيامبر ادامه داد: همانگونه كه شب شعر عاشورای شيراز هرسال عاشورا را از نگاهی جديد می‌بيند و از آنجا كه كنگره شعر حضرت زهرا(س) را در ايام سوگواری برگزار می‌كنيم، بنا داريم از سال آينده موضوع‌های خاصی را در رابطه با شعر حضرت زهرا(س)، فراخوان بدهيم.

كوهمال افزود: برگزاری مطلوب و استقبال خوب از اين كنگره در سال‌های قبل به لطف حضرت زهرا(س) باعث تشويق دوستان در برگزاری باشكوه‌تر سومين كنگره و ادامه راه شد.

اين شاعر آيينی با بيان اينكه برگزاری اين كنگره جريانی مردمی بوده و به جای خاصی محدود نمی‌شود، در مورد چگونگی كمك و حمايت‏‌ها از اين كنگره اظهار كرد: با توجه به موفقيت‏هايی كه سال‏های قبل داشتيم و حتی لوح فشرده تهيه شده از مراسم به دورترين نقاط كشور نيز رسيد برای برگزاری اين كنگره برخی از جهرم و حتی خارج از جهرم كمك می‌كنند بدون اينكه از آنها نامی برده شود، حتی در فراخوان هم برگزار كنندگان با عنوان شاعران دوستدار اهل‌بيت معرفی می‌شوند.

كوهمال با بيان اينكه نام جهرم به عنوان قطب شعر آيينی در كنگره های شعر كشور مطرح است، تصريح كرد: همه اين طرح نام‌‏ها به عشق و علاقه بچه‌های شعر بر می‌گردد كه ما در مقابل از مسئولان توقع داريم اگر اينگونه كارها برايشان ارزش دارد، در اين امر معنوی كه به عشق حضرت زهرا(س) است خودشان در امر كمك و حمايت، پيش‌قدم شوند و دست بچه‌های شعر را بگيرند و آنها را در ادامه راه شويق كنند كه اين كار هم از نظر بُعد معنوی و هم بُعد هنری آن مهم است.

وی با تأكيد بر اينكه هرچه كار برای حضرت زهرا(س) بشود در شأن آن حضرت نيست و كم است، ابراز اميدواری كرد كه جهرم ميزبان خوبی باشد و قدمی هرچند كوچك به عنوان وظيفه و شيعه دوستدار اهل‌بيت برداريم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما