تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۸
۰
کد مطلب : ۱۲۸۹۷

فيلم‌سازان خود را به روز عاشورا محدود نكنند

فيلم‌سازان خود را به روز عاشورا محدود نكنند
فرهنگ: «منوچهر محمدی»، تهيه كننده سينما گفت: فيلم‌سازان نبايد خود را صرفاً در انعكاس وقايع روز عاشورا منحصر كنند بلكه يك فيلم عاشورايی می‌تواند برگرفته از تأثيری باشد كه حماسه عاشورا بر روی مردم گذاشته است.

وی با بيان اين مطلب گفت: آثاری كه رنگ و بوی عاشورا را دارد و تحت تاثير آن ساخته شده می‌تواند مخاطب را جذب كند.

وی افزود: هنرمندان، به ويژه سينماگران ما بايد جهت توليد آثاری كه بتواند پيام عاشورا را در ساخت‌ها و اشكال مختلف نه تنها به عالم تشيع بلكه به اقوام و ملل مختلف منتقل كند، گام بردارند.

وی در خصوص ضرورت توليدات عاشورايی، اظهار كرد: عاشورا يك اتفاق بزرگ در عالم است كه از هر زاويه‌ای بدان بنگريم با اينكه ممكن است از نظر ظاهر تكراری به نظر برسد ولی هر سال نو به نو می‌شود و در اين نو شدن خيرات و بركات بسياری نهفته است.

وی با بيان اينكه خون شريف امام حسين(ع) ضامن بقای اسلام از گذشته تا امروز و در آينده خواهد بود، ادامه داد: ما هنرمندان بايد سعی كنيم در حد توان به بسترهايی كه موجب بهره‌مندی هرچه بيشتر از اين خوان گسترده است، نزديك شويم.

تهيه كننده فيلم «طلا و مس» اظهار كرد: اگر همان‌گونه كه اين حادثه عظيم اتفاق افتاده است بتوانيم آن را به تصوير بكشيم اين موضوع باعث آبرو و عزت سينما و هنرمندان خواهد شد.

وی در ادامه به موانع توليد فيلم‌های عاشورايی در سينمای ايران اشاره كرد و افزود: عظمت حماسه عاشورا در اين جمله كه «لا يوم كيومك يا اباعبدالله» به خوبی متجلی شده است اما همين عظمت واقعه عاشورا باعث شده كه كارگردانان و فيلمسازان از پرداختن به اين موضوع واهمه داشته باشند گرچه اين نكته اصلاً توجيه مناسبی برای عدم ورود به اين عرصه نيست.

تهيه‌كننده فيلم «عصر روز دهم» كه با محوريت محرم و عاشورا ساخته شده، با بيان اينكه ورود به عرصه ساخت و توليد فيلم در زمينه عاشورا و موضوعات مذهبی بايد به اذن خود ائمه اطهار(ع) باشد، اظهار كرد: خود اين بزرگواران بايد اذن دخول دهند زيرا در غير اين صورت، اثر هنری يا تبديل به يك اثر فرمايشی و دستوری می‌شود يا اثری بی‌روح و بی‌جان خواهد بود كه تأثير لازم را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اينكه هر كوششی در راه آشتی سينما و حوزه و تعامل روزافزون اين دو ضرورت دارد، گفت: به رغم همه شرايط خوبی كه در جامعه فراهم شده است، حوزه هنوز وارد بحث و گفت‌و‌گو در بسياری از مباحث و مسايل نشده و برای تعامل هرچه بيشتر و بهتر حوزه و سينما بايد كوشيد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما