جشنواره آموزشی ـ تخصصی مداحان اهل‌بیت(ع) ویژه بانوان برگزار شد

اعتدال , 20 ارديبهشت 1389 ساعت 11:46

کلاس‌های تخصصی مداحی ویژه بانوان در مکتب‌الزینب با هدف جلوگیری از ورود افراد بی‌سواد به حوزه مداحی و ذاکری برگزار شد.


جامعه: افتتاحیه دومین جشنواره آموزشی ـ تخصصی مداحان و ذاكران اهل بیت(ع) ویژه بانوان دیروز در مكتب‌الزینب(س) برگزار شد.

فاطمه گنجی، دبیر دومین جشنواره آموزشی ـ تخصصی مداحان و ذاكران اهل بیت(ع) ویژه بانوان، با اعلام برگزاری دومین دوره این كلاس‌ها، گفت: افتتاحیه دومین دوره آموزشی ـ تخصصی مداحان و ذاكران اهل بیت(ع) ویژه بانوان دیروز از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در مؤسسه فرهنگی مذهبی مكتب‌الزینب(س)، با سخنرانی سردار علی فضلی به عنوان جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، كشور برگزار شد.

وی از حضور ۷۰۰ نفر از بانوان استان تهران در این كلاس‌ها نیز خبر داد و افزود: این دوره آموزشی در ۳۰۰ ساعت درسی با ۱۸ سرفصل، همگام با احادیث و روایات، مباحث تاریخ اسلام، بصیرت و آگاهی و سوگنامه اهل‌بیت(ع) تدریس می‌شود.

گنجی هدف از برگزاری این كلاس‌ها را جلوگیری از ورود افراد بی‌سواد به حوزه مداحی و ذاكری اهل بیت(ع) عنوان کرد و تأكید کرد: در این كلاس‌ها تلاش می‌كنیم مباحث خرافی و تحریفات وارد شده به سوگواری‌ها و مداحی‌ها را از بین ببریم.

وی اضافه كرد: تلاش می‌شود این كلاس‌ها به سمت برگزاری در سطح آموزش عالی برنامه‌ریزی شود، كه دو دوره تاكنون به صورت آزمایشی انجام شده است و دوره سوم و چهارم به صورت دانشگاهی خواهد بود.

این برنامه در محل مؤسسه فرهنگی مذهبی مكتب‌الزینب(س) واقع در چهار راه ابو‌سعید، ۱۵ خرداد غربی، كوچه شهید اكبرنژاد، مؤسسه فرهنگی مذهبی مكتب‌الزینب(س) برگزار خواهد شد.

یادآوری می‌شود، برگزاری این كلاس‌ها كار مشترك سازمان بسیج مستضعفین، سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت رزمندگان اسلام است.

علاقه‌مندان به مبحث «مجالس مذهبی بانوان» می‌توانند برای مطالعه بیشتر به «پرونده ویژه خیمه» در این زمینه مراجعه کنند.


کد مطلب: 12913

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12913/جشنواره-آموزشی-تخصصی-مداحان-اهل-بیت-ع-ویژه-بانوان-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir