رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور: امسال مشکل مواد مخدر در عمره مفرده نخواهیم داشت

خبر آن لاین , 20 ارديبهشت 1389 ساعت 14:09

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: با تمهیدات و اطلاع‌رسانی مناسبی که صورت گرفته، در عمره مفرده امسال مشکلی در امر خروج مواد مخدر نخواهیم داشت.


جامعه : سردار نبی‌الله حیدری در خصوص اقدامات پلیس در امر پیشگیری از خروج مواد مخدر توسط مسافران و برخی زائران عمره مفرده گفت: در برگزاری مناسک حج سال گذشته، کارهای خوبی برای ممانعت از خروج مواد مخدر توسط پلیس فرودگاه‌های کشور و سایر دستگاه‌های ذیربط انجام شد و توانستیم از خروج مواد مخدر جلوگیری کنیم که یک اقدام بسیار مبارکی بود.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر و اعتبار ایران در سازمان ملل و بین کشورهای اروپایی در امر مبارزه با مواد مخدر، شایسته ملت ایران نبود که به خاطر اقدام افراد معدودی از مسافران مکه، عتبات، سوریه و یا برخی کشورهای عربی، جایگاه ایران زیر سئوال برود لذا تمام توان خود را برای مقابله با این مشکل به کار گرفتیم.

سردار حیدری با اشاره به اقدامات پلیس فرودگاه‌های کشور در امر تجهیز دستگاه‌های کنترل در مبادی پروازی عمره مفرده سال جاری گفت: ما تمام ایستگاه‌های پروازی عمره مفرد را به دستگاه «بادی اسکنر» تجهیز کرده‌ایم و با این دستگاه، افراد مظنون را چک می‌کنیم، همچنین دستگاه‌های ایکس‌ری را نیز در فرودگاه‌های کشور فعال کرده‌ایم.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: پیش از پرواز زائران، با تمهیدات و اقداماتی که صورت گرفته، تمام زائران توسط مدیران کاروان‌ها کاملا توجیه می‌شوند و تمام اتمام حجت‌ها با آنها می‌شود و اگر پلیس در فرودگاه از زائری مواد مخدر کشف کند، قطعا از پرواز این افراد جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که پلیس عربستان از زائران، مواد مخدر کشف کند، این افراد از ۲ ماه تا ۲ سال در زندان‌های عربستان حبس خواهند شد و پس از طی دوران زندان خود، مستقیما از زندان به کشور فرستاده خواهند شد و به طور کامل از حج محروم می‌شوند.

سردار حیدری متذکر شد: شایسته ملت ایران با ۷۰ میلیون جمعیت نیست که به خاطر اقدام ناشایست تعداد افراد معدودی، حیثیت نظام کشور زیر سئوال برود.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزیستی در عدم صدور گواهی سلامت برای عمره و حج افرادی که معتاد به مواد مخدر هستند، گفت: اگر مدیران کاروان‌ها نیز به فردی در این خصوص مشکوک شوند، آنها را برای انجام آزمایشات پزشکی معرفی خواهند کرد.


کد مطلب: 12921

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12921/رئیس-پلیس-فرودگاه-های-کشور-امسال-مشکل-مواد-مخدر-عمره-مفرده-نخواهیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir