گزارش هدایت‌خواه از بررسی وضعیت زایران در سفر به عتبات عالیات

خبرگزاری شبستان , 20 ارديبهشت 1389 ساعت 15:00

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره به سفر هیئت اعزامی کمیسیون فرهنگی به عتبات عالیات، این سفر را در راستای حل مشکلات زایران دانست.


جامعه: سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: هیئت اعزامی در نخستین روز سفر در استان ایلام حضور یافتند و با مسئولان محلی این استان مشکلات زایران در مرز مهران را بررسی کردند و از زایرسراهای این استان بازدید کردند.

هدایت‌خواه ادامه داد: در مرز مهران با فرمانده جنگ مرزبانی جمهوری اسلامی ایران دیدار کردیم و وی گزارشی از وضعیت مرز به ما دادند که ما نیز بعد از بررسی پایانه مرزی ایران عازم عراق شدیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با مسئولان پایانه مرزی عراق گفت: ما در نخستین روز حضور در عراق به شهر نجف رفتیم و از زایران ایرانی که در انفجار اتوبوسی در نجف مجروح شده بودند، عیادت کردیم همچنین در این شهر جلسه‌ای را با استاندار این استان برای بررسی وضعیت مشکلات و مسایل زایران داشتیم.

این عضو هیئت اعزامی کمیسیون فرهنگی با اشاره به حضور در شهر کربلا، بیان کرد: ما در این استان جلساتی را با مسئولان و روحانیون کاروان‌ها و همچنین با استاندار این استان و نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی در حرم مطهر ابا عبدالله الحسین داشتیم که در این جلسه مسایل و مشکلات زایران در نجف و کربلا مطرح شد تا وی نیز این مسایل را در محضر آیت‌الله سیستانی بازگو کند.

وی همچنین از دیدار با وزیر سیاحت و گردشگری دولت عراق و مشاور نخست‌وزیر این کشور در بغداد خبر داد و گفت: ما در این جلسه مسایل و مشکلات زایران ایرانی را مطرح کردیم و مقرر شد که یک کمیته چندجانبه با حضور مسئولان عراقی و مسئولان سازمان حج برای پیگیری تفاهم‌نامه‌ها و یا توافق‌های صورت گرفته تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی همچنین با اشاره به سفر خود به کشور سوریه بیان کرد: ما در این سفر ضمن بازدید از هتل‌ها و مراکز تفریحی سیاحتی این کشور جلساتی را با روحانیون و مدیران کاروان‌ها برای بررسی مشکلات و مسایل زایران داشتیم.

وی گفت: در این سفر بازدیدهایی از دو مرکز درمانی سازمان حج که زایران بیمار در آنها نگهداری می‌شوند، داشتیم و با سفیر ایران در این کشور نیز دیدار کردیم.

هدایت‌خواه همچنین با بیان اینکه هیئت سفر کوتاهی به لبنان داشتند، گفت: از نظر ما این سفر که به مدت یک هفته و از پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت تا جمعه ۱۷ اردیبهشت انجام شد سفر خوب و مثبتی بود زیرا ما در جریان مسایل و مشکلات زایران ایرانی قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: ما رایزنی‌های خوبی در این سفر به مسئولان عراقی داشتیم و پیشنهادات خوبی را نیز مطرح کردیم که امیدواریم هم با پیگیری مسئولان در داخل و هم مسئولان عراقی شاهد بهبود وضعیت زایران چه در بعد کمی و چه در بعد کیفی و خدمات‌رسانی باشیم.


کد مطلب: 12925

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12925/گزارش-هدایت-خواه-بررسی-وضعیت-زایران-سفر-عتبات-عالیات

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir