تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۲۴
۰
کد مطلب : ۱۲۹۲۶

زائران سوریه از کاروان‌ها بخواهند که بیمه شوند

زائران سوریه از کاروان‌ها بخواهند که بیمه شوند
جامعه - خیمه : معاون عتبات عالیات مركز حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات ویزیت رایگان و درمان ۸۰ هزار زائر ایرانیِ بارگاه حضرت زینب در سال ۸۸ خبر داد.

به گزارش فارس علی حیدری با اشاره به اینكه معاونت عتبات عالیات مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران مستقر در سوریه با دارا بودن سه درمانگاه در شهر دمشق و منطقه زینبیه به زائران خدمت رسانی می‌کند؛ گفت: زائران ایرانی در سوریه با توجه به خدمات درمانی رایگان این مركز هیچ گونه نگرانی از بابت خدمات بهداشتی و درمانی ندارند.

وی افزود: معاونت عتبات عالیات مركز حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در طول سال ۸۸، ۶۲ نفر به عنوان پزشك و ۲۲ نفر به عنوان كارشناس بهداشت محیط به سوریه اعزام کرده‌اند.

حیدری به ۷۹ هزار و ۲۴۷ ویزیت رایگان، ۳۶ هزار و ۹۹۴ تزریقات، ۴۸۹ فقره نوار قلب، ۴۱۹ فقره تست قند خون و ۶۱۶ اعزام بیمار به بیمارستان اشاره كرد و گفت: همچنین كارشناسان بهداشت محیط معاونت عتبات عالیات مركز حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران در طول سال ۸۸ از هتل‌های محل اقامت زائران در سوریه نیز بازدید‌های مكرر بهداشتی برای حفظ بهداشت و سلامت زائران كشورمان انجام دادند.

علی حیدری با اشاره به اینكه زائرانی كه قصد سفر به سوریه و زیارت قبور مطهر را دارند حتماً با كاروان‌هایی كه بیمه و سرانه درمانی جمعیت هلال‌احمر را پرداخت كرده‌اند سفر كنند، گفت: زائران ایرانی كه خود را بیمه كرده و سرانه درمانی جمعیت هلال‌احمر را پرداخت می‌كنند در زمان حضور در سوریه از همه خدمات درمانی سرپائی به صورت ۱۰۰درصد رایگان و تكمیلی بیمارستانی تا سقف ۶۰ میلیون ریال بهره‌مند می‌شوند.

معاون عتبات عالیات مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از منع سفر زیارتی زائران سوریه كه كاروان‌های آنان فاقد بیمه و سرانه درمانی هلال‌احمر هستند، خبر داد و گفت: این زائران در صورت بیماری باید هزینه كامل درمان را در بیمارستان‌های سوریه بپردازند.

وی‌افزود: كاروان‌هایی كه به هر دلیل زائران خود را بیمه نكرده یا سرانه درمانی خود را پرداخت نمی‌كنند در صورت نیاز به خدمات درمانی سرپائی با مشكل مواجه خواهند شد و درمانگاه‌های مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از پذیرش این دسته از زائران معذور خواهند بود.

حیدری اظهار داشت: زائران ایرانی فاقد بیمه و سرانه درمانی هلال‌احمر در صورت نیاز به درمان تكمیلی كه در بیمارستان‌های سوریه انجام می‌پذیرد باید هزینه‌های درمانی را خود پرداخت كنند.

وی با توصیه به زائران ایرانی مقصد سوریه در جهت آگاهی یافتن از كاروان‌های اعزامی خود به داشتن بیمه و سرانه درمانی جمعیت هلال‌احمر گفت: زائران در هنگام ثبت‌نام در كاروان‌ها از مدیر كاروان بخواهند تا ضمن پرداخت سرانه هلال‌احمر با هزینه بسیار ناچیز در حدود ۲ هزار تومان آنها را نیز بیمه كنند.

حیدری تاکید کرد: زائران و كارگزاران می‌توانند با هر بیمه‌ای قرارداد منعقد كنند ولی كارگزار مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در سوریه شركت بیمه ایران است.

این در حالیست که بسیاری از زایران سوریه از وضعیت بهداشتی در این کشور و به خصوص هتل‌ها و مراکز اقامتی که به آنها اختصاص می‌یابد ابراز نارضایتی می‌کنند.
یکی از زایران سوریه به خیمه گفت: زینبیه در محله‌ای حاشیه‌ای در دمشق قرار داشت و مسئولان کاروان ما را به بهانه اینکه هتلی نزدیک زینبیه گرفته‌اند، در اقامتگاهی بسیار کثیف و بدون امکانات بهداشتی ساکن کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما