مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

سند چشم‌انداز اعزام مبلغ اوقاف تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس , 22 ارديبهشت 1389 ساعت 14:25

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تدوین سند چشم‌انداز سه ساله اعزام مبلغ اوقاف خبر داد.


فرهنگ :‌ حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر در نشست بررسی مشکلات مبلغان دینی گفت: مبلغان به عنوان افسران تبلیغی در جامعه مطرح هستند و با تمام توان باید از بروز شبهات فکری جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان با ایجاد شبهه در ذهن جوانان می‌کوشند تا آنها را از مسیر حق جدا سازند و وظیفه مبلغان دینی است که بتوانند ازاعتقادات جوان محافظت کنند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: هر مبلغی که به سفرهای تبلغی خود اعزام می‌شود باید بداند در برابر هجمه‌ای از شبهات قرار گرفته و باید با مطالعه و استدلال صحیح پاسخگوی این شبهات باشد.

رضوی تاکید کرد: مبلغ دینی باید تمامی شبهات را با سند و مدرک معتبر پاسخ دهد و باید توجه داشت که مکتب شیعه به قدری سند معتبر دارد که می‌توان به وسیله آن به هر شبهه‌ای پاسخ داد.

وی افزود: مبلغان باید توجه داشته باشند که طبق نیاز روز مخاطبان خود به ارائه سخن بپردازند و اگر مخاطب آنها جوان است به گونه‌ای سخن بگویند که جوانان می‌پسندند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مبلغان باید در مدارس نیز حضور پیدا کنند تا تبلیغ مسائل دینی را در میان جوانان در این مناطق نیز ارائه دهند.

رضوی با اشاره به برنامه‌های برگزار شده پیش از اعزام مبلغان تصریح کرد: دوره‌های بصیرت افزایی ویژه مبلغان برگزار شد که در تمامی دوره‌ها مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همچنین نقشه‌های دشمنان برای مبلغان بازگو شد.

وی ادامه داد: در این جلسات اساتید برتر کشور حضور یافته و به ارائه بحث پرداختند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز داشت: همچنین اتاق فکر ویژه مبلغان را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم در این اتاق به بحث و بررسی مسائل اعزام بپردازیم.

رضوی ادامه داد: در این اتاق افراد نخبه تبلیغی حضور دارند و نظرات خود را در خصوص اعزام‌های موفق ارائه می‌دهند.

وی افزود: در تلاش هستیم تا بهترین تبلیغ از نوع کیفی را برای مبلغان آموزش داده و آنها نیز به همان صورت کیفی برای مخاطبان خود ارائه دهند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: توجه به موضوع وقف و آشنایی مردم با فرهنگ وقف نیز از دیگر برنامه‌های مبلغان در زمان تبلیغ است.


کد مطلب: 12958

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12958/سند-چشم-انداز-اعزام-مبلغ-اوقاف-تدوین-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir