راه‌اندازی مركز مطالعات اجتماعی دينی در سازمان تبليغات اسلامي

25 ارديبهشت 1389 ساعت 11:23

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی از راه‌اندازی مركز مطالعات اجتماعی دینی در سال جاری خبر داد.


جامعه: معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یكی از موارد زیربنایی كه در سازمان انجام شده راه‌اندازی مركز مطالعات اجتماعی دینی در سال جاری است كه به صورت آمایش سرزمین طراحی شده است.

حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: این مركز بانك جامع داده‌های دینی برنامه‌ریزی شده و وضعیت استان‌ها نسبت به یكدیگر در مسائل اجتماعی و دینی سنجش شده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: این بانك اطلاعات موقعیت خوبی را برای استان‌ها فراهم كرده تا اولویت‌های فرهنگی منطقه را تشخیص دهند.

موسوی هوایی اظهار داشت: معاونت آموزشی و پژوهشی آموزش‌های مختلفی را برای هیئت‌ها، روحانیون‌، مبلغان زن و مرد و اقشاری كه نیاز به آموزش‌های دینی دارند، برگزار كرده است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینكه اعزام مبلغ در ماه‌های مشخص از سال انجام می‌شود، گفت: سال گذشته تنها در ماه مبارك رمضان ۳۶ هزار نفر به شهرستان‌ها اعزام شدند.

موسوی هوایی گفت: در ماه‌های محرم و سفر ۳۷ هزار نفر برای تبلیغ معارف اسلامی و دینی به سراسر كشور از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اعزام شدند.

موسوی هوایی با اشاره به اینكه سازمان در حوزه ائمه جماعات بیشتر به صورت كمك‌های فكری فعالیت دارد اظهار داشت: تبلیغات اسلامی برای مبلغان جایگاه خاصی در نظر گرفته است كه به صورت اموزش و اعزام انجام می‌گیرد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: این معاونت تمام تلاش خود را برای پشتیبانی علمی و تحقیقاتی از فعالیت‌های اصلی سازمان به كار می‌گیرد.


کد مطلب: 12965

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12965/راه-اندازی-مركز-مطالعات-اجتماعی-دينی-سازمان-تبليغات-اسلامي

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir