به مناسبت ايام فاطميه،

مركز هنرهاي نمايشي از پنج نمايش مذهبي تقدير كرد

25 ارديبهشت 1389 ساعت 14:18

مركز هنرهاي نمايشي با هدف ارج نهادن به آثار فاخر مذهبي ضمن اهداي تقديرنامه‌ مكتوب به پنج نمايش، از اجراي آن‌ها حمايت معنوي كرد.


فرهنگ: پنج نمايش «سر بر سرير صبح» نوشته‌ محسن ميرمحمد صادقي با كارگرداني صادق داوري‌فر، «نداي ياس» نوشته‌ پريسا مشكاتي با كارگرداني سيدمصطفي رضوي، «به خواب من هم بيا» نوشته‌ بابك رفاهي با كارگرداني محمدرضا مداحيان، «خورشيد جاودان» نوشته و كار عليرضا غنچي و «بانوي بي‌نشان» نوشته‌ سيدحسين فدايي حسين با كارگرداني كوروش زارعي اين روزها و هم‌زمان با ايام فاطميه در تالارهاي شهر اجرا مي‌شوند.

نمايش «سر بر سرير صبح» هر روز ساعت ۱۷:۳۰ در سالن شماره‌ یک تماشاخانه‌ ايرانشهر اجرا مي‌شود. اين نمايش درباره‌ حضرت علي(ع) است كه بعد از انتخاب براي خلافت، براي گرفتن حق خود همراه حضرت فاطمه(س) به خانه بزرگان مدينه رفتند تا غدير و بيعت را تذكر دهند.

نمايش «نداي ياس»‌ نيز در فرهنگسراي بهمن اجرا مي‌شود. همچنين نمايش «به خواب من هم بيا» هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در تالار وحدت به صحنه مي‌رود و به زندگي يك خانواده از اقليت‌هاي مذهبي مي‌پردازد كه پسر آن‌ها تصميم مي‌گيرد، نقش حضرت عباس(ع) را در يك تعزيه اجرا كند؛ اما اين مسأله با مخالفت خانواده‌اش روبه‌رو مي‌شود و بعد حضرت فاطمه(س) به خواب تك‌تك اعضاي اين خانواده مي‌رود تا آن‌ها را براي اين اتفاق متقاعد كند.

نمايش «خورشيد جاودان» هر روز در دو نوبت ساعت ۱۸ در تماشاخانه‌ ماه حوزه‌ي هنري تهران اجرا مي‌شود. در اين نمايش، پدر و مادري نقال از چشمه‌ كرامات حضرت زهرا (س) نصيبي برده‌اند و براي اداي احترام و عرض ارادت به ساحت بانوي دو عالم، حضرت زهرا (س) نقل امروزشان را به روايت آينده ماجراي اهداي گردن‌بد حضرت فاطمه به آن پيرمرد سائل اختصاص مي‌دهند.

داستان نمايش «بانوي بي‌نشان» نيز كه در دوازدهمين سال اجراي خود هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در تالار انديشه حوزه‌ي هنري به صحنه مي‌رود، ماجراي مادري را روايت مي‌كند كه به دعوت فرزند مفقودالاثر خود به حج و به قبرستان بقيع مي‌رود؛ اما در ادامه، فرازهايي از زندگي مهم حضرت فاطمه (س) از جمله تولد، ماجراي سقيفه، ماجراي فدك، خطبه مشهور حضرت زهرا (س) در مسجد و شهادت اين بانوي بزرگوار را مشاهده مي‌كند.


کد مطلب: 12991

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12991/مركز-هنرهاي-نمايشي-پنج-نمايش-مذهبي-تقدير-كرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir