رئيسيان تاريخ حسينيه‌ها را به جشنواره سينما حقيقت می‌برد

7 مهر 1386 ساعت 14:52

فيلم مستند «حسينيه‌‌ها» ساخته عليرضا رئيسيان با تصويری متفاوت از آيين‌های عزاداری در جشنواره سينما حقيقت به نمايش درمی‌آيد.


به گزارش خیمه، رئیسیان به مشكلات توليد اين مستند اشاره كرد و افزود: با وجود اينكه ساخت «حسينيه‌ها» برايم دشوار بود اما به لحاظ علايق شخصی به مراسم عزاداری سيد الشهدا(ع) در ماه محرم، ساخت اين اثر را شروع كردم.

كارگردان اين مستند با بیان اینکه مستند «حسينيه‌ها» را بر اساس اعتقادات شخصی ساختم افزود: اين فيلم 40 دقيقه‌ای تاريخچه حسينيه‌ها به عنوان مكان عزاداری امام حسين(ع) را نمايش می‌دهد.

رئيسيان گفت: هفت حسينيه در تهران به عنوان الگو انتخاب شده كه قديمی‌ترين آنها تكيه دولت بوده كه در زمان قاجار تخريب شده و حسينيه سادات اخوی، امير سليمانی، كربلايی‌ها، نياوران، لواسان، حسينيه ارشاد و دو حسينيه در بازار تجريش ديگر مكان‌های نمايشی در اين مستند هستند.

وی افزود: فيلمبرداری مستند «حسينيه‌ها» از سال گذشته اواسط تابستان در ماه محرم آغاز شد و تا اربعين طول كشيد و امسال نيز كار مونتاژ و مراحل تكميلی آن به پايان رسيد.

رئيسيان همچنين نداشتن گفتار متن (نريشن) و بهره‌گيری از صدا و تصوير در معرفی اماكن و آيين‌ها را از ويژگی مستند حسينيه‌ها به عنوان نخستين اثر تصويری در حوزه مستندسازی برشمرد.

وی تاكيد كرد: اين فيلم تصويری متفاوت از آيين‌های عزاداری در ايران است.

بنا بر گزارش راه فیروز، عوامل فيلم عبارتند از: محقق و نويسنده: محمد شهباز، مدير تصوير :رضا جلالی، مدير توليد: حميد قديمی، مشاور معماری: ارجمند، مونتاژ: سهراب خسروی، صدا: سيروس عابدينی و سرمايه‌گذاری به عهده تصوير شرق بوده است.


کد مطلب: 13

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13/رئيسيان-تاريخ-حسينيه-ها-جشنواره-سينما-حقيقت-می-برد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir