امام جمعه مشهد:

برپايي جشنواره موسیقی در ايام محرم به بهانه دهه فجر صحيح نيست

9 بهمن 1386 ساعت 9:58

امام جمعه مشهد گفت: برگزاري مراسم و جشنواره‌هاي شعر، هنر و فيلم در جاي خود قابل توجه و تقدير است، اما برگزاري اين گونه مراسم، دهه فجر را که مصادف با ايام محرم و صفر است از اهداف خود دور کرده و آن را به حاشيه مي‌برد.


به گزارش خیمه، امام جمعه مشهد در دیدار با مسئولين کميته‌هاي ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي خراسان رضوي با تأکيد بر تبيين و انتقال فرهنگ عاشورايي انقلاب اسلامي به نسل جوان و روشن کردن اهداف انقلاب براي اين قشر گفت: در اين راستا بايد براي نسل جوان مشخص کرد که انقلاب اسلامي ما برگرفته از قيام عاشوراست و در آن زمان مردم در مقابل رژيم ستم‌شاهي و دشمنان انقلاب با شعارهاي ا... اکبر، از امام خميني(ره) و مراجع تقليد حمايت مي‌کردند، نه با ساز و نوا و موسيقي. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين علم الهدي افزود: در اين ايام که روزهاي حزن و اندوه نيز به شمار مي‌رود نبايد جشنواره موسيقي، شعر و يا فيلم برپا کنيم، زيرا در ايام عزاداري آل پيامبر(ص) قرار داريم.

وی با بیان اینکه بايد دهه فجر در شهر مشهد متناسب با شئون مذهبي و فرهنگي ايام محرم برگزار شود افزود: عاطفه و قلب مردم با انقلاب و عاشوراي حسيني گره خورده، بنابراين در اين راستا بايد سعي شود برنامه ريزي‌هاي‌مان جداي از اين ايام نباشد. 

امام جمعه مشهد همچنین از مسئولان ستاد دهه فجر خواست مراسم شهادت حضرت امام زين العابدين(ع) را که در ايام دهه فجر قرار گرفته در متن اين مراسم قرار دهند تا بدين وسيله خاطره قيام عاشورا، انقلاب حسيني و انقلاب اسلامي در اذهان زنده شود.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمين علم الهدي بابیان اینکه به دليل وجود بارگاه ملکوتي حضرت رضا(ع) اين شهر بايد در برگزاري مراسم دهه فجر متناسب با ايام محرم الگوي تمام شهرها باشد گفت: امسال ولادت حضرت امام محمدباقر(ع) مقارن با روز 22 بهمن ماه است و بايد روز ولادت ايشان را با 22 بهمن پيوند بزنيم. 

وی افزود: براساس تصميمي که اتخاذ شده مقرر گرديده برگزاري مراسم سوگواري سالروز انفجار حرمين عسکريين در روز 14 صفر (مطابق با روز سوم اسفندماه) برگزار شود.

وي با بيان اينکه دهه فجر متعلق به ملت بزرگ ايران است، تصريح کرد: مردم براي برگزاري ايام ا... دهه فجر آنقدر شور و هيجان دارند که نوبت به نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي نمي‌رسد.

 بنا بر گزارش مرکز خبر حوزه، امام جمعه مشهد با بيان اينکه تمام مسئولان، خدمتگزار مردم و در کنار مردم هستند درخواست کرد در بلندگوي مرکزي راهپيمايي 22 بهمن از تعريف و تمجيد برخي مسؤولان پرهيز شود و به بيانات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري که هدايت اين انقلاب عظيم را برعهده دارند و به شعارهاي انقلاب اشاره شود.


کد مطلب: 1302

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1302/برپايي-جشنواره-موسیقی-ايام-محرم-بهانه-دهه-فجر-صحيح

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir