زائری كه موادمخدر دارد، دیگربه هیچ سفر خارجی نمی‌تواند برود

خبرگزاری کار , 3 خرداد 1389 ساعت 11:31

به اتفاق اظهارنظر همه علمای شیعه و اهل تسنن مواد مخدر حرام است و در تمتع و عمره با متخلفان باید برخورد جدی شود.


جامعه : قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مسئله مواد مخدر زایران ایرانی در سال‌های قبل کار را به جایی کشاند که موجب نگرانی نظام شد و تصمیم نظام این است که قاطعانه با آن برخورد کند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، اول خردادماه در همایش سراسری مدیران حج تمتع با اشاره به مشکلاتی که از ناحیه حمل مواد مخدر توسط برخی زایران برای کشور ایجاد می‌شود، افرود: مواد مخدر گاهی موضوعی شخصی است اما گاهی این موضوع به مسأله‌ای برای اهانت و تمسخر شیعه و سرکوفت آن تبدیل می‌شود.

وی افزود: به اتفاق اظهارنظر همه علمای شیعه و اهل تسنن مواد مخدر حرام است و از جنبه قانونی نیز تصمیم جدی گرفته شد که بدون مسامحه با هر کسی و در هر عنوان و جایگاهی در تمتع و عمره برخورد جدی شود که این روند موجب شد تا در سال قبل موفقیت بسیار زیادی ایجاد شود.

طاهری عنوان کرد: آنچه باعث شد تا این موفقیت حاصل شود نگاه مدیران حج و راهنمایی‌ها بود.

وی افزود: تمهیداتی در نظر گرفته شده است که اگر فردی تنها مصرف کننده مواد مخدر است بتواند در ایام ثبت نام در سیکل درمان قرار گیرد تا با آغاز درمان مانع حج او نشویم اما اگر در فرودگاه چنین وضعی مشاهده شود جلوی عملیات حج این فرد را می‌گیریم.

طاهری با تاکید بر لزوم بیان دشواری‌ها و عقوبت‌های حمل مواد مخدر در حج بیان کرد: زندانی مواد مخدر را در عربستان در بدترین وضعیت در زندان‌ها نگه می‌دارند از این‌رو اگر این مسایل برای زایر خوب تبیین شود مشکلات به حد صفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه امسال در ۱۲ ایستگاه پروازی اسکن نصب شده است، تصریح کرد: فردی که از او مواد مخدر گرفته شود پاسپورتش اخذ می‌شود و دیگر به هیچ سفر خارج کشور نمی‌تواند برود.

طاهری بیان کرد: در بسیاری از کشورها مسئله مواد مخدر سومین تهدید برای ۱۵ سال آینده آنان شناخته شده و در کشور ما نیز تهدیدی ملی است که باید با آن مقابله شود.

وی افزود: مدیران کاروانی که امسال از زایران آنان مواد مخدر گرفته نشود تشویق ویژه می‌شوند، همچنین مدیران حج و زیارت استان‌هایی که این مشکل در کاروان‌های آنها نباشد نیز مشمول این تشویق می‌شوند.


کد مطلب: 13092

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13092/زائری-موادمخدر-دیگربه-هیچ-سفر-خارجی-نمی-تواند-برود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir