۹۰۰ طلبه زن، به عمره مفرده اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسانيوز , 3 خرداد 1389 ساعت 12:38

مدیر تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از اعزام هشت کاروان از بانوان و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران به عمره مفرده در خردادماه خبر داد.


جامعه: غروی نایینی با اشاره به تقسیم‌بندی طلاب و اساتید به هشت گروه مختلف به منظور اعزام به سفر عمره مفرده تصریح کرد: این طلاب و اساتید در روزهای هشتم و نهم خردادماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

مدیر تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تعداد طلاب و اساتیدی که از طریق مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم به سفر عمره اعزام می‌شوند را ۸۹۰ نفر ذکر کرد و افزود: علاوه بر این تعداد که در قالب هفت کاروان دسته‌بندی شده‌اند، یک کاروان شامل ۶۳ نفر نیز از حوزه علمیه خراسان به سرزمین وحی سفر می‌کنند.

مدیر تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به حضور برخی اساتید در کنار طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در این سفر تصریح کرد: اعزام تمامی طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران در سفرهای مدینه قبل خواهد بود و این پروازها از طریق هواپیماهای ایرانی و مستقیما به مدینه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی طلاب و اساتیدی که از این طریق به سفر عمره اعزام می‌شوند، متاهل هستند و به همراه همسرانشان به عمره اعزام می‌شوند، اظهار داشت: طلاب و اساتید طی ۱۲ روز سفر معنوی عمره از این سفر بهره می‌برند.

غروی نایینی افزود: طلاب و اساتید یک روز قبل از اعزام خود در همایشی توجیهی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این همایش در حسینیه شهدای قم برگزار می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌های این همایش شامل برنامه‌های عمومی و برنامه‌های اختصاصی بانوان و آقایان می‌شود.

مدیر تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برنامه‌های عمومی این همایش را شامل بیان اهداف سفر، توجهات، نکات خاص و امور معنوی و نکات کلی مدیران کاروان‌ها و ضوابط و مقررات این سفر ذکر کرد و گفت: در جلسات اختصاصی نیز احکام بانوان و آقایان و برخی برنامه‌های آموزشی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعزام هفت گروه از طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران از طریق ایستگاه پروازی تهران انجام می‌شود، یادآور شد: چهار گروه از طلاب در روز هشتم خردادماه و سه گروه دیگر در روز نهم خردادماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

غروی نایینی گروه‌بندی طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران را بر اساس استان‌های محل سکونت طلاب عنوان کرد و افزود: نکات قبل از سفر شامل واکسیناسیون و عوارض خروج از کشور قبل از سفر به اطلاع عزیمت‌کنندگان رسیده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۹۶۰ نفر از طلاب و هزار و ۴۰۰ نفر از کادر و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران به سفر عمره اعزام شدند.


کد مطلب: 13099

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13099/۹۰۰-طلبه-زن-عمره-مفرده-اعزام-می-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir