سالگرد انتشار تنها مجله حسینی(ع) مخصوص کودکان

5 خرداد 1389 ساعت 10:10

آستان مقدس امام حسین(ع) با حضور تولیت آستان و عده‏ای از کودکان کربلایی، مراسم جشن نخستین سالگرد انتشار مجله «الحسینی(ع) الصغیر» را در حرم مطهر آن حضرت برگزار کرد.


جهان-خیمه: به گزارش پایگاه رسمی آستان مقدس حسینی(ع)، پس از گذشت یک سال از زمان انتشار نخستین شماره از مجله «الحسینی(ع) الصغیر»(عاشق کوچک امام حسین(ع))، مراسم جشن تولد این تنها مجله مخصوص کودکان امام حسینی(ع) با حضور تولیت آستان مقدس، عده‏ای از کودکان کربلایی و والدین آنها در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) در سخنانی به همین مناسبت گفت: «تربیت کودک باید تربیتی دینی، علمی و فرهنگی باشد تا بتواند در آینده به فرد مفیدی بری جامعه تبدیل شود. چرا که این دوران کودکی است که شخصیت فرد را می‏‌سازد و پایه‏ای برای دوران بزرگسالی انسان‏هاست.»

شیخ الکربلایی افزود: «امروز را به مناسبت یک سالگی تنها نشریه مخصوص کودکان در آستان مقدس حسینی(ع) را به جشن نشسته‏ایم تا نشان دهنده اهتمام و جدیت ما نسبت به تربیت کودکان باشد. همچنین به دیگر آستان‏های مقدس عراق هم این مسأله را گوشزد کنیم که آموزش مفاهیم ولیه عشق به اهل بیت(ع) را باید از دوران کودکی آغاز کنند و به کودکان آنها را آموزش دهند.»

به گفته امام جمعه کربلا، مهمترین عنصر در ذات هر انسانی تربیت و تزکیه نفسانی است؛ همان چیزی که همه پیامبران برای آموزش آن مبعوث شدند تا این ودیعه الهی را به انسان‏ها بیاموزند. ما در عراق در حال حاضر بییشتر از هر چیز به تزکیه و تربیت دینی نیازمندیم تا در همه مردان و زنان و به خصوص کودکان شاهد برپایی بنیاد تربیتی دینی باشیم.

در ادامه این مراسم «سعدالدین هاشم البناء» مدیرمسئول مجله حسینی(ع) الصغیر گفت: «درست یک سال پیش در چنین روزی بود که شمع انتشار اولین شمار مجله را روشن کردیم و به حول و قوه الهی تا به امروز این شمع روشن و پرتور باقی مانده است. چراکه ما برای آموزش و نشر فرهنگ اهل بیت(ع) دست به قلم بردیم تا چراغی فراراه کودکان در شناسایی مکتب اهل بیت(ع) از دیگر مکاتب احرافی باشیم.

«علاء الباشق» سردبیر مجله هم در سخنانی گفت: «از روزی که این نشریه را راه انداختیم اصلا به این فکر نکردیم که برای پسران باشد یا دختران؛ فقط به نفس کودک بودن مخاطبان‏مان می‏اندیشیدیم.» الباشق همچنین ضمن توضیحی درباره مجله اضافه کرد: «همه بخش‌‏های فرهنگی مورد نیاز یک کودک را در این نشریه گنجانده‏ایم تا بهترین روش‏ها را برای انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) و حسینی(ع) به کودکان و نوجوانان انتخاب کرده باشیم.»


کد مطلب: 13116

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13116/سالگرد-انتشار-تنها-مجله-حسینی-ع-مخصوص-کودکان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir