نیمه شعبان صورت می گیرد،

رونمایی از ضريح حرمین امامين عسكريين در شیراز

7 خرداد 1387 ساعت 20:58

ضريح امامين عسكريين همزمان با نيمه شعبان در حرم مطهر شاهچراغ شيراز رونمايي مي شود.


به گزارش خیمه، بخش هاي مختلف ضريح مطهر امامين عسكريين كه توسط هنرمندان شهرهاي مختلف استان فارس ساخته شده است، پانزدهم شعبان براي انجام طلا و نقره كاري در حرم مطهر شاهچراغ رونمايي مي‌شود.

روز گذشته جلسه بررسي نحوه رونمايي و حمل ضريح ‌امامين عسكريين (ع) كه جهت پيگيري امور تشكيل شد و در اين جلسه چهار كميته به پيشنهاد فرمانده انتظامي فارس شكل گرفت.

كميته ‌پشتيباني ‌و فني با محوريت ستاد بازسازي عتبات عاليات فارس، كميته فرهنگي، اطلاع رساني و تبليغات با محوريت‌ سپاه فارس، كميته جمع آوري نذورات با مسئوليت صندوق مهر و انصارالمجاهدين و كميته‌ امنيتي، انتظامي و ترافيكي با مسئوليت فرماندهي نيروي انتظامي استان فارس، كميته هاي پيشنهادي بودند.

براساس اين گزارش، قسمت هاي مختلف ضريح مطهر طي شش ماه گذشته در شهرهاي مختلف استان فارس توسط هنرمندان، منبت كار، آهنگر، نقاش و ديگر هنرمندان ساخته و تزيين شده و به زودي پس از رونمايي در حرم شاهچراغ (ع) براي انجام نقره و طلا كاري به شهرستان فسا منتقل خواهد شد.

گفتني است، كار ساخت اين ضريح تا هجده ماه آينده به پايان رسيده و براي انتقال به سامرا آماده خواهد شد. 

اين ضريح بيش از شش متر طول دارد كه حمل آن به آساني مقدور نيست، به همين دليل آن را در قطعات جداگانه‌اي ساخته و حمل كرده و سپس روي هم سوار خواهند كرد


کد مطلب: 1312

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1312/رونمایی-ضريح-حرمین-امامين-عسكريين-شیراز

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir