شاعر مسيحی در سوگ كربلا می‌سرايد

8 خرداد 1389 ساعت 9:34

ريموند قسّيس ، شاعر مسيحي لبنانی سرايش قصيده خود در سوگ سالار شهيدان را آغاز كرد.


اختصاصی-خيمه: ريموند قسّيس، شاعر مسيحی لبنانی سرايش قصيده خود در سوگ سالار شهيدان را آغاز كرد .

محمد رضا زائری، نویسنده کتاب «پدر، پسر، روح‌القدس» ضمن اعلام اين خبر افزود: اين شاعر مسيحی پيش از اين قصيده‌ای طولانی در مدح امير مؤمنان سروده كه سال‌ها پيش به عنوان «علی، الفارس الفقيه الحكيم» منتشر گرديده است.

ريموند قسّيس شاعر و استاد ادبيات ساكن زحله (در شرق لبنان) است. وی سال‌ها به پژوهش در زمینه مطالعات اسلامی پرداخته و علاقمند به انديشه امير مؤمنان و اهل بيت است. او قصيده نخست خود را سی سال پيش در مدح امام علی سروده و اكنون پس از سی سال سرايش سوگواره‌ای برای خاندان رسالت را آغاز كرده است.

زائری افزود : اين شاعر مسيحی از مدتی پيش مطالعه منابع تاريخی و مقاتل را آغاز كرده و اكنون با آماده شدن برخی منابع و كتاب‌های جديد به سرايش اين منظومه دست گشوده است.

سبك نگارش و تأليف او علاوه بر ذكر سياق تاريخی وقايع و رخدادها بر طبق منابع موثق‌، اشاره گذرا به تحليل و مقايسه مسائل تاريخی با شرايط حاضر است و اضافه بر اين به متون تاريخی و كلاسيك نيز توجه فراوان دارد . مثلا او در قصيده امام علی علاوه بر مسائل تاريخی به طور مفصل به برخی از خطبه‌های نهج‌البلاغه و سخنان حكيمانه اميرمؤمنان توجه كرده است.

زائری گفت : پيش‌بينی می‌شود تا پيش از ماه محرم او اين كتاب را به پايان رسانده برای انتشار آماده سازد. از اين شاعر و نويسنده لبنانی تا كنون آثاری به زبان‌های فرانسوی و عربی منتشر گرديده است.

مجله خيمه متن و ترجمه اين اثر را برای نخستين بار منتشر خواهد كرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با «عاشوراپژوهان غیرایرانی» به «پرونده ویژه خیمه» در این زمینه مراجعه کنند.


کد مطلب: 13135

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13135/شاعر-مسيحی-سوگ-كربلا-می-سرايد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir