هیئت‌های مذهبی نقش موثری در سالم سازی آیین‌های عزاداری دارند

خبرگزاری شبستان , 8 خرداد 1389 ساعت 12:23

در دومین نشست مسئولان شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های استان همدان، بر لزوم برگزاری انتخابات کانون مداحان قبل از آغاز ماه محرم، برگزاری ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی و صدور مجوز تشیکل هیئت از سوی شورای هیئات مذهبی تاکید شد.


ایران‌زمین: امام جمعه تویسرکان گفت: هیئت‌های مذهبی در صورت مدیریت مطلوب نقش به سزایی در سالم‌سازی آیین‌های عزاداری دارند.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده، چهارشنبه ۵ خرداد در دومین نشست مسئولان شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های استان همدان که به منظور انسجام و هماهنگی برنامه هیئات مذهبی در تویسرکان برگزار شد، گفت: باید از مداحان دارای صلاحیت در آیین‌های عزاداری استفاده شود.

وی اضافه کرد: مداحان باید از منابع معتبر و موثق برای اجرای برنامه‌ها استفاده کرده و سعی کنند که این آیین‌ها به دور از هر گونه خرافات و انحرافات برگزار شود.

وی بر ضرورت رعایت حرمت مقدسات در آیین‌ها تاکید کرد و یادآور شد: مداحان باید به وحدت شیعه و سنی نیز در آیین‌های سوگواری توجه داشته باشند.

امام جمعه تویسرکان در ادامه با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمن گفت: دشمنان با جنگ نرم و بهره‌گیری از تمامی امکانات سعی دارند اعتقادات دینی و مذهبی مردم را کمرنگ جلوه دهند.

کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان نیز در این نشست پیرامون برنامه‌های آتی شورای هیئت‌های مذهبی، از جمله برنامه‌های ولادت حضرت فاطمه(س) مطالبی بیان کرد.

مجتبی بادامی همچنین بر صدور مجوز تشکیل هیئت از سوی شورای هیئت‌های مذهبی، برگزاری انتخابات کانون مداحان قبل از آغاز ماه محرم در شهرستان‌ها و برگزاری ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی تاکید کرد.

گفتنی است، در این نشست مسوولان شورای هیئت‌های مذهبی نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و در پایان از آنان با اهدای جوایزی قدردانی شد.


کد مطلب: 13147

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13147/هیئت-های-مذهبی-نقش-موثری-سالم-سازی-آیین-های-عزاداری

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir