«در امتداد عاشورا» به چاپ رسيد

ایکنا , 8 خرداد 1389 ساعت 14:51

كتاب «در امتداد عاشورا» با مقايسه نظرات امام خمينی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ديگر كارشناسان درباره قيام عاشورا، منتشر شد.


فرهنگ: «سيد محمدتقی هاشمی»، مدير انتشارات درالكتب الاسلاميه، از ترجمه و ارائه برخی از مجموعه آثار علامه «شمس‌الدين محمد مهدی»، از علمای لبنان خبر داد.

وی با بيان اين مطلب افزود: اين آثار از عربی به فارسی ترجمه شده‌اند كه از آن جمله می‌توان به «قيام حسينی»، «زمينه‌های انسانی»، «رخداد كربلا در نهاد توده‌ها»، «ياران حسينی» و ... اشاره كرد.

وی در ادامه افزود: همچنين دو كتاب با عنوان «درباره موعود از نظر شيعه» اثر «احسان بابايی» و «در امتداد عاشورا» كه نظرات امام خمينی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهيد مطهری را درباره عاشورا مقايسه و جمع‌بندی می‌كند، به تازگی منتشر شدند.

هاشمی، همچنين به دوره‌ای بودن اغلب كتاب‌های اين انتشارات اشاره كرد كه «تفسير الكاشف» در هفت جلد و «در سايه‌سار نهج‌البلاغه» در شش جلد از آن جمله‌اند.

به گفته مدير انتشارات درالكتب الاسلاميه، چندی پيش كتاب «روضةالمتقين» كه شرح كتاب «من لايحضر الفقيه» اثر «شيخ صدوق» است و «محمدتقی مجلسی»، پدر علامه مجلسی نيز، شرحی را بر آن افزوده است، در ۲۰ جلد به بازار نشر عرضه شده است.

هاشمی از كتاب‌های «نسيمی از بوستان حضرت محمد(ص)»، «سلوك الی‌الله» به زبان عربی و فارسی به ترجمه «احمد ناظر»، ترجمه فارسی «در سايه‌سار نهج‌البلاغه» به تأليف علامه «محمدجواد مقيمی» به عنوان جديدترين كتاب‌هايی نام برد كه به تازگی منتشر شده است.


کد مطلب: 13148

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13148/امتداد-عاشورا-چاپ-رسيد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir