دانش روحانیان حج به روز باشد، شکایات از سازمان حج و زیارت کم می‌شود

خبرگزاری مهر , 9 خرداد 1389 ساعت 10:09

قاضی عسگر: باید بحث آموزش برای زائران را نیز کیفیت ببخشیم تا هر زائر در حج، خود یک مبلغ برای دین اسلام و مذهب تشیع باشد.


جامعه: نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت کشور بر لزوم دانش‌افزایی و آموزش به روز روحانیون حج تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم تعداد شکایات زائران به سازمان حج و زیارت کاهش یابد، باید دانش روحانیون حج به روز شود.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر در مراسم افتتاح سامانه آموزش مجازی روحانیون حج با تاکید بر لزوم دانش‌افزایی و آموزش به روز روحانیون حج، بیان داشت: برای افزایش تعداد زائران و جلب رضایت آنان و کاهش تعداد شکایات به سازمان حج و زیارت باید دانش روحانیون به روز باشد.

وی در این خصوص اضافه کرد: در حال حاضر تعداد اعزام دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها به حج افزایش یافته است و ما ناگزیریم تا دانش روحانیون را افزایش دهیم تا از سطح سواد زائران بالاتر باشد و در زمانی که از آنها سئوالی می‌شود بتوانند به خوبی پاسخ‌گو باشند.

نماینده ولی فقیه در حج ادامه داد: شرایط کشور عربستان نیز در حال تغییر است و زائران نیز می‌خواهند از آموزش متنوع درخصوص احکام و مناسک حج بهره‌مند شوند و تمام این عوامل می‌طلبد که ما به دنبال شیوه‌های آموزشی جدید باشیم، چرا که اگر ما شیوه گذشته را دنبال کنیم در کار خود موفق نخواهیم بود.

قاضی عسگر استفاده از محیط‌های مجازی برای آموزش روحانیون را تحولی جدی در امر آموزش عنوان کرد و افزود: استفاده از سامانه آموزش مجازی روحانیون حج باعث می‌شود تا روحانیون با هزینه کمتر به منابع اطلاعاتی بیشتری دست پیدا کنند و از دامنه اطلاعاتی وسیع‌تری بهره‌مند شوند.

وی با بیان این مطلب که روحانیون حج علاوه بر تجهیز به دانش روز باید به ابزارهای جدید آموزشی نیز مجهز شوند تا تأثیرپذیری آنها بر روی زائران بیشتر شود، گفت: تا می‌توانیم باید در امر آموزش زائران تنوع ایجاد کنیم تا از این طریق بتوانیم باورهای دینی مردم را تقویت کنیم و به خصوص سبب جذب زائران خارج از کشور به مذهب شیعه شویم.

سامانه آموزش مجازی زائران به زودی راه اندازی می‌شود

قاضی عسگر از راه اندازی سامانه آموزش زائران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: باید بحث آموزش برای زائران را نیز کیفیت ببخشیم تا هر زائر در حج، خود یک مبلغ برای دین اسلام و مذهب تشیع باشد و از آنجایی که کشورهای دیگر همچون ترکیه نیز در حال گسترش و توسعه آموزش مباحث حج در کشور خود هستند، انشاءالله می‌توانیم به سمت و سویی پیش برویم تا همه از آثار و برکات حج بهره‌مند شوند.

وی در ادامه از ساماندهی کاروان‌های حج در سال ۹۰ ظرف یکی دو ماه آینده خبر داد و گفت: قصد داریم تا بحث ساماندهی کاروان‌ها را امسال به اتمام برسانیم تا فرصت آموزش یک ساله برای ارائه مباحث به زائران و همچنین دانش افزایی روحانیون وجود داشته باشد.


کد مطلب: 13156

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13156/دانش-روحانیان-حج-روز-باشد-شکایات-سازمان-زیارت-کم-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir