مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران و مداحان:

اشک گرفتن از مردم هدف نیست

13 خرداد 1389 ساعت 17:26

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اجتناب از جعل وقایع تاریخی خاطرنشان کردند: اشک گرفتن از مردم هدف نیست بلکه هدف در آمیختن دل اشک آلود با معارف زلال است.


حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز در دیدار با جمعی از شاعران، ذاکرین و مداحان اهل بیت (علیهم السلام)، با اشاره به اینکه محبت و عشق جوشان به اهل بیت (ع) در کنار معارف مستحکم، مستدل و منطقی، عامل بقا و استمرار و گسترش گرایش به حق است تصریح کردند: در طول تاریخ اسلام تاکنون، پیوند فکری و عقلانی همراه با پیوند عاطفی و قلبی با پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بوده است و خدشه دار کردن این محبت و ارتباط با هر شکل و صورتی خیانت به جریان عظیم پیروی از اهل بیت (ع) است.

ایشان به نیاز نسل جوان کشور، به امید، نشاط، خوش بینی، توکل به خدا و اعتماد به وعده های الهی، پیوستگی با اهل بیت (ع) و افتخار به ایران اسلامی و امام خمینی (ره) اشاره و خاطرنشان کردند: جوانان باید بدانند سرنوشت آنان، خانواده و جامعه وابسته به تلاش، کار، جدیت و پیگیری است و این معارف و اخلاقیات از طریق مفاهیم تربیتی و بصورت غیرمستقیم، در قالبهای مناسب و هنرمندانه، قابل انتقال به نسل امروز است.

حضرت آیت الله خامنه ای بهره گیری از ظرفیت عظیم ذکر اهل بیت (ع) را ضروری و با تاکید بر اجتناب از جعل وقایع تاریخی خاطرنشان کردند: اشک گرفتن از مردم هدف نیست بلکه هدف در آمیختن دل اشک آلود با معارف زلال است.

ایشان در تبیین مداحی حقیقی تصریح کردند: مداحی، نوعی معلمی است و شعر شاعر باید حاوی معرفت، آگاهی بخشی، آموزنده، و معطوف به حوادث جامعه باشد و اگر با هنرنمایی در "بیان و تصویر واقعه" و اخلاص همراه باشد اثرگذار و هدایت بخش خواهد بود.

در ادامه می توانید بخش هایی از این سخنرانی را ببنید.

بخش هایی از سخنرانی مقام معظم رهبری


کد مطلب: 13222

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13222/اشک-گرفتن-مردم-هدف-نیست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir