تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۵۳
۰
کد مطلب : ۱۳۲۵۸

مرز مهران بر روی زائران انفرادی گشوده می‌شود؟

مرز مهران بر روی زائران انفرادی گشوده می‌شود؟
جامعه - کوهستانی: فرماندار شهرستان مرزی مهران اعلام كرد: تمهیدات لازم برای تردد انفرادی زائران به عتبات عالیات، از مرز بین المللی و تجاری مهران فراهم شده است.

ولی الله حیاتی گفت: با توجه به اسكان زائران انفرادی در مرز مهران ستاد اسكان تشكیل و مهمانسراها، منازل استیجاری، هتل‌ها و اماكن اقامتی این شهرستان آماده پذیرایی از زائران شده‌اند و هیچ گونه مشكلی برای تردد آنان به عتبات عالیات وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه زائران انفرادی باید یک شب در شهر مهران اقامت کنند، گفت: همه زائر سراها و میهمانپذیرها برای رفاه حال زائران انفرادی باید تجهیز و آماده شود.

همه این تمهیدات در حالی اندیشیده شده که برخی از مسئولان مهم‌ترین مشکلات زایران ایرانی عتبات عالیات را در مرز ایران و عراق می‌دانند.

حیاتی اضافه کرده است: بر اساس مصوبه هیئت دولت در دور سوم سفر استانی به ایلام، پذیرش زائران عتبات عالیات از مرز مهران آغاز شد و روزانه به طور میانگین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر زائر انفرادی در پایانه مرزی مهران پذیرش خواهد شد.

اما مصوبه ای که حیاتی از آن یاد کره هنوز به مسئولان سازمان حج و زیارت ابلاغ نشده است.

حسین اکبری، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، درباره اعزام زایران انفرادی به عراق گفت: «هنوز مصوبه‌ای از سوی دولت در این‌باره به ما ابلاغ نشده است.»

او گفت تا زمانی که این مصوبه به سازمان نرسیده است همه چیز طبق روال پیشین خواهد بود.

یکی از مسئولان شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران (شمسا) هم از این اظهار نظر فرماندار ایلام ابراز تعجب کرد و گفت: تا زمانی که مصوبه‌ای از سوی سازمان به ما ابلاغ نشود، نمی‌توانیم در این رابطه اظهار نظری بکنیم.

استان ایلام دارای ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و بر اساس برنامه ریزی‌ها، اكنون روزانه سه هزار زائر به طور انفرادی و كاروان‌های سازمان حج و زیارت از طریق مرز بین المللی و تجاری مهران در قالب ۵۲ كاروان به عتبات عالیات تردد می‌كنند.

خروجی بین المللی و تجاری مهران واقع در ۹۰ كیلومتری جنوب شهر ایلام ، از كانون های تردد زائران ایرانی و خارجی به عتبات عالیات در عراق و ایران است و روزانه ۷۰۰ دستگاه كامیون حامل كالاهای تولید ایران و سوخت به كشور عراق از مسیر مرز مهران تردد می‌كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما