رونمايی از كتاب «الحسين(ع)؛ خطاب الرحمة» در لبنان

18 خرداد 1389 ساعت 10:49

مراسم رونمايی از كتاب «الحسين(ع)؛ خطاب الرحمة»(امام حسين(ع)؛ خطابه شفقت) ديروز؛ ۱۶ خرداد طی برگزاری مراسمی در مؤسسه صنفی «جبل عامل» در شهر «صور» لبنان برگزار شد.


فرهنگ: در مراسم رونمایی كتاب «الحسين خطاب الرحمة» توسط شيخ «غازی حمزه» كه با نظارت مفتی صور و جبل عامل برگزار شد، شماری از شخصيت‌‌ها و شهروندان لبنانی شرکت کردند.

مفتی صور و جبل عامل طی سخنانی در این مراسم، تأكيد كرد: آثار زيادی درباره قيام امام حسين(ع) نگاشته شده است و كتاب شيخ حمزه، آخرين اين آثار نيست؛ زيرا با پيشرفت و توسعه دوره‌های مختلف، نياز به اهتمام به فرهنگ حسينی و قيام آن حضرت همچنان احساس می‌شود.

شيخ حسن عبدالله در ادامه افزود: تمسك به قيام امام حسين(ع) نياز هر شخص مظلوم و انقلابی برای تغيير مثبت در زندگی است و اين تغيير تنها مختص افراد نيست و ملت‌های مظلوم نيز بايد با الگوپذيری از امام حسين(ع) برای رويارويی با ظالمان تلاش كنند.

وی همچنين تصريح كرد: امام حسين(ع)، الگويی برای تمامی آزادگان جهان است و تنها به گروهی خاص تعلق ندارد و آن حضرت با هدف ايجاد تغيير در جامعه عليه ظلم قيام كرد.

مفتی صور و جبل عامل يادآور شد: مكتب امام موسی صدر شاخه‌ای از نهضت حسينی است كه به وسيله آن تغييری چشم‌گير در زندگی لبنانی‌ها ايجاد شد و وی با تأسيس مقاومت توانست بر اسرائيل پيروز شود.

براساس اين گزارش، در پايان مراسم رونمايی از كتاب «الحسين(ع)؛ خطاب الرحمة» مؤلف اين اثر طی سخنانی از كسانی كه با وی در تأليف اثرش همكاری داشتند، قدردانی كرد.


کد مطلب: 13269

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13269/رونمايی-كتاب-الحسين-ع-خطاب-الرحمة-لبنان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir